خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

افزایش 40 درصدی حضور زنان روستایی در شوراهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۰۷

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : آمار زنان عضو شورا در مناطق روستایی این استان در دوره پنجم 40 درصد در مقایسه با دوره چهارم بیشتر شده است .

به گزارش ایلنا از ساری ،علیرضا یونسی افزود : در دوره پنجم 205 زن به عضویت شوراهای اسلامی روستاهای مازندران در آمدند.آمار زنان عضو شورای چهارم در روستاهای مازندران 172 نفر بود.

وی گفت :در مازندران از 18 هزار نفر داوطلبی که برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی ثبت نام کرده بودند ، حدود 6 درصد زن بودند که در مقایسه با دوره چهارم افزایش 21 درصدی داشت .

معاون استاندار مازندران همچنین خاطر نشان کرد :در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، آمار زنان راه یافته به شورای شهرهای مازندران 33 درصد کاهش یافت .

وی افزود : هم اکنون 24 زن عضو شوراهای اسلامی در 58 شهر مازندران هستند ولی در انتخابات دوره پنجم تنها 18 نفر موفق شدند به این پارلمان محلی راه یابند.

یونسی گفت: که در مجموع حدود 25 درصد از زنانی که در مازندران نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند موفق به راهیابی به این نهاد شده اند.

براساس آمار هم اکنون هفت هزار و 735 نفر در مازندران عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند. 340 نفر از این تعداد عضو شورای 58 شهر استان هستند.

بررسی آمار ستاد انتخابات مازندران نشان می دهد که حدود 6 درصد از منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرها و کمتر از 5 درصد منتخبین روستاییان در این نهاد مردمی را زنان تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز