خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در مراسم رهاسازی آب پشت ۱۰ سد استان

به ثروتهای طبیعی استان در گذشته توجه نشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۰۵

استاندار مازندران با بیان اینکه رودخانه ها و بارش سالانه 700 میلیمتر باران و وجود 700 آب بندان و سدهای بزرگ و کوچک استان از ظرفیت های گردشگری ، شیلاتی و تولیدی استان است ، گفت که در سالهای گذشته به این ثروت های طبیعی توجهی نشد .

ایلنا:ربیع فلاح جلودار در مراسم رهاسازی آب پشت 10 سد استان مازندران در محل سد شهید رجایی ساری افزود : هر یک از منابع آبی استان می تواند برای تولید انواع آبزیان و همچنین مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار آبی که برای زمین های زراعی استفاده می شود ، به کار رود .

وی با اشاره به اینکه اکنون تنها 10 درصد آبهای استان در پشت سدها ذخیره سازی می شود گفت : تمام آبهای به هدر رفته استان آب شیرینی هستند که قطره قطره آن در استان یک ثروت محسوب می شوند .

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری و نشاط مردم در کنار منابع آبی استان از جمله رودخانه ها و آببندان ها در خال رونق است گفت : سرعت بخشیدن به گردشگری و بوم گردی در کنار منابع آبی استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

فلاح استعداد مازندران را در بکارگیری منابع آبی در کنار آب بندان ها را از جمله توجه های دولت یازدهم دانست و گفت : در سفر هیات دولت تدبیر و امید به مازندران ، مقوله بازسازی و احیای آب بندان های استان از مصوبات مهم بوده است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است .

وی از همه دستگاه های اجرایی مازندران خواست که با تعامل با یکدیگر و بخش خصوصی از ثروت های طبیعی استان ازجمله منابع آبی ، برای توسعه گردشگری استفاده کنند .

استاندار مازندران در بخش دیگر از سخنان خود ، به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت : این انتخابات در شرایطی حساس و مهم و سرنوشت ساز کشور است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند .

فلاح با بیان اینکه همه با هر سلیقه و نظر باید در انتخابات شرکت کنند ، افزود : از مردم روستا و شهر های استان نیز می خواهیم در این عرصه شرکت کنند .

وی گفت : دولت یازدهم انتخابات پیش رو را به صورت قانون مند و با هدف مشارکت حداکثری آحاد مردم برگزار می کند .

در این مراسم دریچه آب سدهای شهید رجایی ، البرز ، میجران ، ایمالات ، شیاده ، فریم ، سنبل رود و صلاح الدین کلا با برگزاری آئین ویژه در محل سد شهید رجائی ساری و با حضور مسئولان استانی بر روی شالیزارها باز شد.

 

.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز