خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران:

اجازاه نخواهیم داد از کارگران بهره برداری سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۱۸

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران ،گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه ورزان خارجی از با اشکال مختلف ابزاری از کارگران در پوشش خواسته های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان های امام راحل ،مورد بهره برداری سیاسی قرار دهند.

 به گزارش ایلنا،میر علی شیرافکن در بیست و هشتمین جشنواره و امتنان از کارگران،گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با اشاره به نقش بی بدیل کارگران در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور،اظهار داشت: حضور فعال کارگران در عرصه تولید و صنعت به روند پیشرفت همه جانبه کشور رونق و سرعت می‏بخشد.

وی افزود: پاسداشت شان و جایگاه رفیع کارگر که مورد تاکید در آموزه های دینی و ارزشی انسان است با پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی با احساس مسئولیت و حضور آگاهانه کارگران پر تلاش و سخت کوش به منصه ظهور رسید.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران به ظرفیت کارگران در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:برغم وجود مشکلات فراوات معیشتی و اقتصادی،کارگران همیشه در حمایت از نظام اسلامی و تبعیت از فرامین رهبری و همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید پای کار هستند.

وی افزود:هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه ورزان خارجی از با اشکال مختلف ابزاری از کارگران در پوشش خواسته های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان های امام راحل ،مورد بهره برداری سیاسی قرار دهند.

شیرافکن ،گفت:از دولتمردان و دستگاههای اجرایی انتظار داریم نقش سازنده کارگران در توسعه و پیشرفت کشور را ارج نهند و در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات آنان تلاش کنند.

وی به مشکلات پیش روی کارگران در جامعه اشاره کرد و ادامه داد:متاسفانه قراردادهای موقت کار امنیت و آرامش را از کارگران سلب نموده است تا آنجایی که امکان برنامه ریزی و بهره مندی از یک زندگی شرافتمندانه و بدون اضطراب را برای کارگران به خطر انداخته است

شیرافکن ادامه داد:تقاضا داریم با اجرای صحیح تبصره ماده 7 قانون کار، عزت و کرامت نیروی کار که زمینه ساز ابتکار ،خلاقیت و بهره وری است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه لایحه اصلاح قانون کار بدون نظر کارشناسی شرکای اجتماعی در دولت گذشته به مجلس ارسال شده است و پیکیری های جامعه کارکری و از نمایندگان مجلس و حمایت دولت تدبیر و امید تاکنون در مجلس مطرح نشده است بنابراین تقاضای برگشت لایحه اصلاح قانون کار را داریم

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران، ادامه داد:  تقاضای ما از مسئولین اجرایی استان این است تا اهتمام بیشتری در جهت رفاه و تقویت قدرت خرید کارگران و دستیابی به معیشتی آبرومندانه را برای کارگران سخت کوش و تلاشگر در دستور کار خود قرار دهند  چرا که امروز به دلیل پایین بودن دستمزد کارگران این قشر در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند.

شیرافکن گفت: بر اساس نص صریح قانون تمامی منافع و دارایی های سازمان تامین اجتماعی جز اموال عمومی و غیر دولتی محسوب می شود و در زمره حق الناس است، بنابراین هر کلامی که موجب خدشه وارد کردن به استقلال مالی و دارایی به ویژه بخش درمانی این سازمان گردد مغایر با اصل 44 قانون اساسی و همچنین شرع مقدس دانسته و آن را محکوم می نماییم.

وی در پایان افزود: از استاندارمازندران  خواستاریم تا درجهت رفاه حال کارگران شریف استان یک یادگار و افتخار از خود به جای بگذارد و کلنگ احداث مجموعه رفاهی و ورزشی و آمورشی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز