خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی :

تولید و اشتغال در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۴۱

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم فارغ التحیلان تولید و اشتغال در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی قرار گیرد

به گزارش ایلنا،عبدالله رضیان دردومین جلسه کارگروه اشتغال که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد  با اشاره به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به عنوان نقشه راه سالجاری از سوی مقام معظم رهبری ، اظهار داشت: تولید و اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های مهم جامعه امروز باید در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی و خصوصی قرار گیرد.

وی افزود:  شعاری که نشانگر نگاه راهبردی رهبربه مقوله اقتصاد در جهت پیشرفت است و با پیگیری این راهبرد و تلاشی مجدانه در مسیر آن رونق تولید و کسب و کار میسر خواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) به عنوان دستگاه های حمایتی خدمات ارزنده ای را در بخش اشتغال و تولید ایفا کرده اند، گفت: بیش از 10 میلیون نفر در کشور تحت پوشش این دو نهاد هستند که ضمن برخورداری از حمایت های این دستگاه ها درصدد رفع آسیب ها ی اجتماعی و محرومیت زدایی جامعه  هدف هستند.

رضیان ادامه داد: مجلس نیز در برنامه و بودجه تلاش زیادی کرد تا در راستای این دو نهاد در جهت حمایت از قشر آسیب پذیر اجتماع نقش ارزنده ای داشته باشد، بنابراین در کمسیون صنعت و معدن مجلس به عنوان یکی ازمهمترین کمسیون ها جلسات متعددی برگزار شد تا چالش ها بررسی و راه حل مناسب اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار ارائه شده  سال گذشته 21 هزار و 155 اشتغال در استان مازندران ایجاد شد که این میزان امسال به 24 هزار و 661 نفر افزایش داشته است .

رضیان گفت: در حوزه اشتغال ریزش داشتیم رویش و ارتقای اشتغال به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی با چالش جدی مواجه شده است بنابراین باید فکر اساسی دراین خصوص صورت گیرد.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، جویبار و سیمرغ  در مجلس شورای اسلامی ، عنوان کرد: بانک یکی از چالش های دیگر در کشور به شمار می آیند ، می طلبد تا بانک در جهت ایجاد اشتغال و تولید همکاری بیشتری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی افزود: مازندران به عنوان قطب کشاورزی چه میزان از این ظرفیت استفاده کرده است بطوریکه ما هر ساله با چالش های جدی در حوزه کشاورزی مواجه هستیم و کشاورزان به دلیل مواجه شدن با خسارات ناشی از برف و یخبندان در شرایط بحرانی قرار می گیرند.

رضیان ادامه داد: سال گذشته ، 3 هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از برف در استان بوده است که ما نتوانستیم به طور کامل خسارات کشاورزان را پرداخت کنیم .

وی با بیان اینکه کشور از منابع محدود برخوردار است و اینکه با توجه به ظرفیت محدود منابع ما باید در کشور چه کار انجام دهیم، گفت: لازم است تا منابع جدیدی در راستای توسعه کشور و استان تعریف کنیم و یا اینکه  از ظرفیت گردشگری  در ایجاد اشتغال و درآمد پایداربهره گیری کنیم .

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، جویبار و سیمرغ  در مجلس شورای اسلامی ،اشتغال را یکی از چالش های  مهم پیش روی  فارغ التحصیلان  در استان دانست و گفت: باید مشکل تولید حل شود تا اشتغال ایجاد شود ،فضایی را در استان ایجاد کنیم که مردم بتوانند به راحتی آن را لمس کنند.

رضیان افزود: ایجاد مشاغل پایدار با امنیت شغلی بالا از جمله اهدافی است که باید به خوبی در استان تبیین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز