خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

طلب 500 میلیارد تومانی شهرداری ساری /تحقق اهداف مدیریت شهری در گرو رفع نیازهای شهروندان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۲۱

عضو شورای اسلامی شهر ساری به بدهکاری کمتر از 170 میلیارد تومانی شهرداری ساری اشاره کرد و،گفت: بیشتر دستگاه های اجرایی حتی در سطح کلان کشور بدهکار هستند ، این در حالی است مطالبات وصول نشده شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از 500 میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا،علی اکبر زلیکانی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه  تحقق اهداف مدیریت شهری در خصوص ساخت شهری ایده آل در گرو رفع نیازهای زندگی شهروندی است ، اظهار داشت: راه رسیدن به این مهم برنامه ریزی های صحیح و اصولی مدیریتی است که این مهم با مشارکت همه جانبه مردم و اعمال شیوه های مدیریتی نوین محقق شده و راهکاری اثرگذار جهت عبور از بحران های شهری است.

وی به فعالیت های عمرانی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: رسیدگی به مشکلات شهروندان در بخش های مختلف همواره از اولویت های اصلی شورا و شهرداری ساری بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به بدهکاری کمتر از 170 میلیارد تومانی شهرداری ساری اشاره کرد و،گفت: بیشتر دستگاه های اجرایی حتی در سطح کلان کشور بدهکار هستند ، این در حالی است مطالبات وصول نشده شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از 500 میلیارد تومان است.

زلیکانی اظهار داشت:بودجه ای که از شورای سوم شهر ساری تحویل گرفتیم 75 میلیارد تومان بوده است  الان بودجه محقق شده در این دوره از شورای شهر به 585 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است این نشان از آن دارد که ارزش افزوده بیشتر است.

وی ادامه داد: هیچ شهری به اندازه مرکز استان نتوانست چنین بودجه ای را محقق کند و اینکه ساری قطار توسعه مازندران را به حرکت درآورده است.

زلیکانی با اشاره فعایت شهرداری ساری در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، گفت: شهرداری ساری طی دو سال اخیر به سمت پروژه هایی حرکت کرد که پیوست اشتغال  داشته باشند، زمانی که پروژه عمرانی صورت می گیرد اشتغال افزایش پیدا می کند.

وی به حجم بالای فارغ اتحصیلان جویای کار اشاره کرد و گفت: تولید و اشتغال که  ازدغدغه  های اصلی مردم است بر عهده دولت بوده و بر اساس قانون رفع معضل بیکاری وظیفه مدیریت شهری نیست اما شهرداری ساری با تغییر رویکرد ، پروژه های عمرانی را در قالب اشتغالزایی تعریف کرده است.

زلیکانی افزود: دو سال آخر فعالیت شورای شهر و شهرداری ساری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به ایجاد گذرگاه های عابر پیاده در معابر شهر ساری اشاره کرد و گفت: در راستای بهسازی فضای سبز و اصلاح هندسی گام های موثری برداشته شده است

وی به دیگر پروژهای عمرانی نظیر، پارک ملل، احداث پل های روگذر، جمع آوری آبهای سطحی ، افزایش سرانه فضای سبزاشاره کرد و افزود: علی رغم افزایش تعداد خودرو در سطح شهر ساری وضعیت ترافیک نسبت به 20 سال گذشته روان تر شده است.

زلیکانی گفت: در ادامه فعالیت های عمرانی شهرداری و شورای شهر ساری تلاش می کند تا پایان شورای چهارم پروژه زیر گذر پل گردن، فاز دوم ملل را به بهره برداری برساند.

وی به ایجاد گذرگاه های عابر پیاده در معابر شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: در راستای بهسازی فضای سبز و اصلاح هندسی گام های موثری برداشته شده است.

زلیکانی مردم را به مشارکت درانتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا دعوت کرد و افزود: انتخابات فرصت خوبیست تا اعضای شورای اسلامی شهر با حضور مجدد در آن عملکردشان را در معرض نظارت عموم قرار دهند .

عضو شورای شهر ساری با بیان  اینکه در طی مدتی که وارد فضای انتخابات شدیم  رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری درحوزه خدمات شهری مطلوب بوده است، گفت: جریان های زیادی در جامعه وجود دارد و همه آنها حرف های مشترک زیادی دارند اما آنچه حائز اهمیت است عمل است نه حرف

وی با بیان اینکه عبوری شهردار ساری ظرفیت بزرگ برای شهر، استان و حتی کشور به حساب می آید ، ادامه داد:  اگر مرکز مازندران امروز تا حدودی از دیگر شهرهای استان از ظرفیت با لاتری برخوردار است به واسطه پشتوانه سیاسی ، اجتماعی و مذهبی شهردار ساری است که باید از آن به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

زلیکانی گفت: اختلاف نظرها در هر حوزه ای وجود دارد اما تلاش می کنیم تا به نتیجه مطلوب در راستای توسعه شهری و حمایت از شهروندان برسیم.

وی به بداخلاقی برخی از شبکه های مجازی  بر علیه شورای شهر و شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: این کانال ها مشابه شبکه BBC عمل می کنند کما اینکه شهرداری ساری از جمله بهترین دستگاههایی بوده  که درطول این چهار سال عملکرد خوبی در جهت مرتفع کردن مشکلات شهر و مردم داشته است، و این عملکردها به خوبی در سطح شهر مشهود است.

زلیکانی ادامه داد: بازدارندگی و توقف فعالیت های شهرداری و شورا از انجام خدمات مطلوب به شهروندان را از اهداف مهم کانال های مجازی است به رغم فراکنی، عملکرد اعضای شورای چهارم  برای مردم ملاک به حساب می آید.

عضوشورای اسلامی شهر ساری ، گفت: برخی ها فکر می کنند اعضای شورای شهر ساری ذوب عبوری شدند در حالیکه اینطور نیست، تمام فریاد ها براین است که مسیر را درست طی کنیم و اعضای شورای شهر برای رسیدن به یک هدف مشترک در جهت رفع دغدغه های مردم تلاش می کنند.

وی افزود: درجهت توسعه شهری و تحقق مطالبان شهروندان همه دستگاه های متولی شرایط را برای ورود سرمایه گذاران تسهیل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز