خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگر مازندران تاکید کرد:

ضرورت انسجام و همدلی کارگران در قالب تشکل های صنفی

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۹۳۶

به شکر خدا رهبر معظم انقلاب هر چند وقت یکبار در جهت احقاق حقوق کارگران نهیبی به مجلس می زند که مواظب این اقشار آسیب پذیر جامعه باشید.

به گزارش ایلنا شامگاه سه شنبه عبدالله یحیایی در گردهمایی مسئولین هسته های امور اعضاء خانه کارگردر جهت تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به نقش آفرینی کارگران در عرصه ای  مختلف جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حکومتی که پایه و اساس آن بعد از خدای باریتعالی کارگرانی هستند که امام (ره)  و رهبری عنایت ویژه ای به شما داشتند و دارند نیازمند پاسداری و حمایت شما کارگران است.

وی افزود: انسجام و وحدت شما قشر زحمتکش از جامعه برای احقاق حق و حقوقی که هنوز شناخته شده نیست هر چند بحث درمان، مطالبات بازنشستگان شناخته شده است اما دورنمای آینده رشد اقتصادی کشور این است که اقشار ضعیف  جامعه با چالش جدی مواجه هستندبنابراین لازم است با توجه به عنایتی که این نظام به قشر محرومان دارد انسجام و همدلی در قالب تشکل های صنفی رشد پیدا کند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر مازندران ، با بیان اینکه شما کارگران از برگزیدگان و نخبگان این جامعه هستید، گفت: ما در مجلس به دلیل نداشتن افرادی از این قشر، البته نمایندگان حامی اقشار ضعیف  و آسیب دیده ما هستند اما عمده  مشکلات ما برای آنها ملموس نیست چرا که دولت درصدد خصوصی سازی است ولی با این حال قصد دست درازی به املاک ما که درتامین اجتماعی داشت و اگر همت دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور نبود این امر یک خطر جدی برای ما محسوب می شد چرا که قرار بود بیمارستان های ما را به دولت واگذار کنند.

یحیایی  با اشاره به اینکه دولت اکنون بیش از 135 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، ادامه داد: این رقم از سنوات گذشته بدون احتساب نرخ تورم  وبهره بانکی که دولت خودش این بهره بانکی دارد به پیمانکارانش می پردازد حتی اگر بخواهد اصل پول را هم به جامعه کارگری بپردازد باز هم به همان میزان به تامین اجتماعی بدهکار است.

وی با بیان اینکه  دولت بزرگترین بنگاه اقتصادی را دارد و سهم ما درشورای عالی کار بسیار ناچیز است ، گفت: در ترکیب کارفرما، کارگر و دولت، دولت چون خودش کارفرماست در تصمیمات شورای عالی کار یک جانبه در جهت منفعت کارفرما حرکت می کند در همین مصوبات عالی شورای کار متوجه شدیم برخی از نمایندگان کارفرماها گرایش کارگری پیدا کردند با این حال ما در تمام دوران مشکلات جدی در این بخش داشته ایم.

یحیایی ، افزود: چنانچه بخواهیم این مشکلات پیش رو را از سر راه برداریم لازمه آن  این است  تا پایه  اساس کار درست شود و چانه زنی های ما از پایین شروع شود و اگر نتوانیم در انتخابات حضور جدی داشته باشیم یا اگر نتوانیم مطالباتمان را در چانه زنی های صنفی با استحکام پیش ببریم ، همیشه دستمان پیش صاحبان قدرت و ثروت دراز خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد تا همه با شور و احساس پاک دینی و مذهبی در راستای تقویت نظام ارزشمند جمهوری اسلامی  افرادی مومن ، پاک و به دور از هرگونه خدعه و خیانت را برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنیم.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر مازندران ، گفت: در سال های اخیر این وحدت و انسجام موجب شد تا این قشر از جامعه مورد توجه قرار گیرند بنابراین می طلبد تا همه ما با شور و هیجان خاص در این حرکت انقلابی حضور منسجم و محکم برای احقاق حقوق خود داشته باشیم حقی که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری قابل ابقا است و باید پیگیری کرد.

وی افزود: به شکر خدا رهبر معظم انقلاب هر چند وقت یکبار در جهت احقاق حقوق کارگران نهیبی به مجلس  می زند که مواظب این اقشار آسیب پذیر جامعه باشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز