خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران :

دولت برنامه های مدون و گسترده ای برای دهک های پایین جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۲۳۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: افزایش مستمری مددجویان و اقشار دهک های پایین کشور از برنامه های ویژه دولت تدبیر و امید در کشور بود که شب گذشته با واریز شدن در قالب یارانه به حساب این عزیزان این مهم عملی گردید.

اولین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به میزبانی این اداره کل با حضور مدیران عضو و تشکل های کارگری برگزار گردید.
به گزارش ایلنا از ساری ، به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: با نامگذاری سال 96 بعنوان اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال  دستگاه های عضو این مجموعه وظیفه سنگینی را برای تحقق این مهم بر عهده دارند.
وی افزود: دولت تدبیر وامید همواره در جهت منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و اتفاق های بسیار خوب اقتصادی مانند مثبت شدن رشد اقتصادی کشورمان و روند نزولی نرخ تورم گواه این مهم می باشد.
اصغری وجود شرایط بسیار خوب اقتصادی در کشور را از ملموس ترین دستاوردهای برجام دانست و افزود: این موفقیت، نتیجه گشایش های حاصل از برجام و اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از دهک های پایین در سال جدید خاطرنشان کرد: افزایش مستمری مددجویان و اقشار دهک های پایین کشور از برنامه های ویژه دولت تدبیر و امید در کشور بود که شب گذشته با واریز شدن در قالب یارانه به حساب این عزیزان این مهم عملی گردید.
وی با تأکید بر اینکه دولت برنامه های مدون و گسترده ای را برای دهک های پایین دارد، بیان داشت: مددجویان شناسایی شده و نیازمند به ترتیب در خانوارهای یک نفره 16 درصد حداقل دستمزد، دو نفره 27 درصد دستمزد، سه نفره 35 درصد حداقل دستمزد، 4 نفره 45 درصد دستمزد و 5 نفره و بیشتر 50 درصد دستمزد ماهانه شب گذشته یارانه دریافت کرده اند.
رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در سفر هفته گذشته رییس جمهوری به استان مازندران طرح هر روستا یک محصول را در روستای ورازان شهرستان نور با پرداخت بیش از 950 میلیون تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی و امید در قالب کارگاه های دوخت لباس و پرورش کبک با دستور رییس جمهور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید که گام خوبی در جهت اشتغال جوانان در روستا برداشته شد.
وی افزود: حسب دستور  دکتر ربیعی بدنبال اجرای این طرح برای همه روستاها در استان مازندران هستیم.
اصغری در ادامه جلسه با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال استان،  اظهار داشت: مازندران در بحث بسته رونق تولید، استفاده از توان تسهیلات دهی بانک ها و جذب حدود صد در صدی اعتبارات تبصره 26( اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) عملکرد بسیار خوبی را از خود در سطح کشور به جای گذاشته است.
وی ادامه داد: در سال 96 نیز به امید خدا شاهد افزایش اعتبارات بسته رونق تولید در استان خواهیم بود تا با رونق بیش از پیش صنایع به رفاه در استان مخصوصا در رابطه با قشر زحمتکش کارگران شویم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان به ارائه عملکرد این اداره کل در حوزه های اجتماعی، روابط کار، کارآفرینی و اشتغال، امور تعاون در سال 95 پرداخت.
گفتنی است در ادامه این جلسه نصرالله  دریابیگی رییس کانون کارگران بازنشسته، میرعلی شیرافکن رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، سید هادی ساداتی رییس کانون انجمن های صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی استان مازندران نیز به ارائه انتظارات قشر زحمتکش کارگر در استان از اعضای شورای هماهنگی پرداختند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه از مدیران عضو شورای هماهنگی و رابطین دستگاه های مربوطه با ارائه لوح تقدیر از سوی معاونی امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارتخانه و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر بعمل آمد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز