خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته دهیاری های مازندران:

لزوم تاسیس کمیته ویژه نامگذاری روستاهای هدف گردشگری مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۹۶۵

دبیر کمیته دهیاری ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران: ضرورت دارد تا کمیته ای در جهت انتخاب روستاهای هدف گردشگری در مازندران تشکیل شود.

روح الله علیزاده در گفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران  با تاکید بر تاسیس کمیته  ویژه نامگذاری روستاهای هدف گردشگری مازندران ،اظهارداشت: این کار، به منظور ایجاد زیر ساخت حداقلی و ارائه امکانات بهینه  به روستاهای هدف گردشگری تشکیل شود.

وی افزود: برای تحقق مطالبات گردشگران و مسافران با ایجاد زیر ساخت های مناسب فرصت را برای حضور بیشتر گردشگران فراهم کرد که انجام این امر مستلزم همکاری دستگا ههای نظیر راه و ترابری، گردشگری، بخشداری ها و بنیاد مسکن است.

دبیر کمیته دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از سال گذشته تاکنون، تعداد روستاهای بوم ‎گردی مازندران افزایش چند برابری داشته است،سال 94 تعداد روستای هدف گردشگری 17 روستا، 95 به 56 روستا افزایش پیدا کرد و امسال نیز 300 روستا هدف گردشگری قرار گرفت.

علیزاده ادامه داد: توجه به حوزه بوم گردی موجب می شود تا تولید، اشتغال، و عرضه صنایع دستی روستاییان افزایش یابد و همچنین فضا برای حضور گردشگران و مسافران بویژه گردشگران خارجی دن اماکن طبیعی، تاریخی، به خوبی فراهم شود.

وی افزود: از آغاز فعالیت این ستاد در 26 اسفندماه 95 تا پایان هفتمین روز از فروردین‎ ماه، یک میلیون و هفتصد و هشت هزار نفرشب اقامت در روستاهای مازندران به ثبت رسیده است که علاوه بر آن نیز 929 هزار و 800 بازدیدکننده غیر اقامتی در روستاها داشتیم.

استان مازندران دارای سه هزار و 200 روستا، 2 هزار و 17 دهیاری است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز