خبرگزاری کار ایران

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری :

استقبال بیش از 6 هزار گردشگر نوروزی از تور ساری گردی

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۸۹

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری،گفت: از ابتدای طرح نوروز تاکنون بیش از6 هزار گردشگر و مسافر از اماکن دیدنی مرکز استان دیدن کردند.

رضامردانی درگفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به تورهای  یکروزه ساری گردی در مرکز استان اظهار داشت:از ابتدای طرح نوروز تاکنون بیش از6 هزار گردشگر و مسافر از اماکن دیدنی مرکز استان دیدن کردند.

 وی به افزایش شمار گردشگران در تور گردشگری ساری اشاره کرد و افزود:بیشترین تعداد گردشگر به میزان 1000 نفر روزگذشته در ساری بوده است.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری گفت:این تعداد گردشگر  از دریاچه الندان ،چشمه باداب سورت ،دشت فریم و اماکن تاریخی ساری بازدید کردند.

مردانی با بیان اینکه به دلیل افزایش حجم گردشگر ان 6 ناوگان اتوبوس برای بازدید مسافران از مناطق دیدنی ساری افزوده شد،ادامه داد: این تورها در دو نوبت صبح و عصر هر روز  به صورت رایگان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند.

وی از برگزاری تور ویژه گردشگری همراه با موسیقی زنده محلی و بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی در پارک ملل خبر داد و افزود: همچنین تور آفرود سواری در منطقه دودانگه و چهارانگه برای گردشگران و مسافران نوروزی برگزار شده است.

مردانی گفت: مسابقات آفرود (به انگلیسی: Off-road) یا بیابانی، گونه‌ای از مسابقات اتومبیل رانی هستند که در پیستهای دارای عوارض دشوار طبیعی (و نه در میان مناطق بکر طبیعی) برگزار می‌شوند. در این نوع از مسابقات معمولاً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده می‌شود.

وی افزود:این تورها با هدف آشنایی مسافران  نوروری  از جاذبه ها و اماکن تاریخی  وگردشگری مرکز استان از سوی شهرداری ساری  و شرکت گردشگری بهشت پنهان شکل گرفت.

سرپرست حوزه گردشگری شهرداری ساری ،گفت: بازدید از خانه کلبادی، حمام وزیری  ، شیرین رود، گرگین آباد،مسجد جامع تاریخی فرح آباد و ساحل فرح آباد از جمله اماکنی است که مسافران نوروزی از آن دیدن می کنند.

مردانی هدف از تور ساری گردی شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری به مسافران،کمک به ایجاد اشتغال جوانان در زمینه خدمات و کمک به رونق اقتصادی روستاییان با فروش صنایع دستی و غذاهای محلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون گردشگران زیادی از تور سارگردی استقبال کردند ، گفت: راهنمای سفر  ملبس به لباس سنتی و همچنین ارائه غذاهای بومی و محلی از دیگر خدمات به مسافران نوروزی است.

مردانی معرفی و احیای فرهنگی و آیین های بومی و محلی مازندران را از جمله اهداف برگزاری این تور عنوان کرد و گفت: بسته فرهنگی همراه با معرفی جاذبه های ساری به مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی گفت:در مبادی ورودی شهرها نیز کمپ های گردشگری مستقر شدند ، و کلبه چوبی برای شناساندن فرهنگ بومی و محلی نصب شد و همچنین پکیج های فرهنگی مانند نقشه شهر ساری،کتابچه گردشگری ،سی دی آهنگ مازندرانی به همراه کیسه زباله به گردشگران داده می شود.

سرپرست تور ساری گردی افزود:پرواز با پاراگلایدر از دیگر برنامه های تفریحی و گردشگری در تور ساری گردی است که از استقبال زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 15 گردشگر خارجی همراه با تور ساری گردی از اماکن و جاذبه های دیدنی مرکز استان دیدن کردند.

 خانه کلبادی، بقعه امام زاده عباس، بقعه پهنه کلا، چشمه باداب سورت، حمام وزیری ، مسجد جامع تاریخی فرح آباد، ساحل خزرآباد، مسجد مصطفی خان، نوباغشاه ساری، برج رسکت و سد سلیمان تنگه از اماکن دیدنی و تاریخی ساری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز