خبرگزاری کار ایران

مسئول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلا:

ارائه خدمات پزشکی به 1850 زائرمناطق عملیاتی

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۰۹۸

مسئول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلا، گفت: یکهزار و 850 زائر مناطق عملیاتی از یک اسفند تاکنون در مناطق عملیاتی از خدمات پزشکی بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ قربان حقی به حضور و استقرار اکیپ درمانی و بهداشتی سپاه کربلا در مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت :  بهترین مکان برای خانه تکانی روح و روان و صیقل دادن قلب و رسیدن به یک آرامش خاص روحی  حضور در راهیان نور است  و  ما به عنوان خادم الشهدا در این مکان حاضر شدیم تا از نظر معنوی به یک آرامش معنوی برسیم.

وی با اشاره به شروع فعالیت بهداری در مناطق عملیاتی جنوب از یک مهر و همزمان با شروع اعزام کاروان های دانش آموزی ، افزود : معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا با همکاری دانشگاه علوم و پزشکی مازندران ،سازمان تامین اجتماعی ،جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بابل جهت رفاه حال زائرین که به کربلای ایران در جنوب سفر می کنند مشغول ارائه خدمات پزشکی است.

 مسئول بهداری ستاد راهیان نور سپاه کربلا  با بیان این نکته که  اکیپ های کامل پزشکی از یک اسفند  در اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر ، اردوگاه  شهید جعفر زاده اندیمشک و یادمان  هفت تپه مستقر هستند گفت : در هر دوره اکیپ های پزشکی شامل  14 نفر پزشک عمومی ، پرستاران خواهر و برادر ،ماما ،بهیار ، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی و راننده آمبولانس که  عمل های جراحی سرپایی ، گچ گیری و جراحی های کوچک را هم انجام می دهند، حضور فعال دارند.

وی با اشاره به مراجعه 1850 نفر بیمار در بازه زمانی یک اسفند الی 3 فروردین 96 ، بیان داشت : حدود 17 میلیون تومان دارو مصرف شده و با هماهنگی های انجام شده بیمارهای بدحال  بعد از معالجه ی ابتدایی به  بیمارستان ولیعصر خرمشهر اعزام شدند .

 حقی با اشاره به اینکه خدمات  ما با هدف رفاه حال زائرین است ادامه داد :  از فعالیت ها و برنامه های دیگر اکیپ پزشکی  سم پاشی محوطه و کلرسنجی  آب های اردوگاه ها و یادمان ها و بازدید و نظارت بر نحوه ی  پخت و  پز و سرکشی مستمر از یادمان هفت تپه و اردوگاه های شهدای خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک است .

وی با اشاره به این موضوع که چنین امکانی وجود ندارد که تمام داروهای مورد نیاز برای همه ی بیماری ها را در این بهداری داشته باشیم به مردم و زائرین توصیه کرد که آنهایی که بیماری های خاص ، قلبی و مزمن  دارند به این مناطق سفر نکنند و اگر هم قصد حضور در این سفر معنوی را دارند  داروهای خود را همراه داشته باشند.

نماینده معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا تعداد پزشک هایی را که از  اول مهر تا سوم فروردین  در مناطق عملیاتی حضور داشتند را حدود 15 پزشک  اعلام و گفت :  کل اکیپ پزشکی که با ما همکاری کردند  70 نفر  بوده اند که شامل پزشک عمومی ،پرستار برادر و خواهر ، تکنسین دارو ، تکنسین اتاق بی هوشی ،راننده آمبولانس هستند .

 نماینده معاونت بهداشت و درمان با اشاره به تفاهم نامه ی منعقد شده بین ستاد راهیان  نور با بیمارستان ها ، گفت : هماهنگی ها بین ما و بیمارستان ها نسبت به سال های قبل بسیار بهتر شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد .

حقی ادامه داد : ما نسبت به سال های قبل مسمومیت زیادی نداریم و فقط چند مورد مسمومیت غذایی اعلام شده است که آن هم به دلیل خرید از  دستفروش ها بوده است.

به گفته حقی تمام اکیپ پزشکی  و دارو و تجهیرات اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک توسط  سازمان تامین اجتماعی استان و امکانات پزشکی و اکیپ اردوگاه شهدای مازندران خرمشهر و هفت تپه  توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بابل تامین می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز