خبرگزاری کار ایران

از ۲۶ اسفند تا دوم فروردین ۹۶:

ثبت بیش از 3 میلیون نفر شب اقامت در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۱۶

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: از 26 اسفند تا دوم فروردین امسال، 3 میلیون و 741 هزار و 904 نفر شب اقامت در استان مازندران داشتیم.

به گزارش ایلنا، علی نبیان با حضوردر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه یک میلیون و850 هزار  تردد جاده ای در استان ثبت شده است، اظهار داشت: مازندران 11 درصد از تردد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه مازندران رتبه دوم تردد جاده ای در کشور را کسب کرده است ، افزود: 300 راهدار در تمام محورهای مواصلاتی استان  به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

معاون عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: پلیس راهور، اورژانس در این مدت تلاش ارزنده ای برای هم استانی ها و مسافران نوروزی داشتند و ثانیه ای از خدمت رسانی به مردم دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه  امسال 12 نمایشگاه از رامسر تا گلوگاه راه اندازی شده است که 4 نمایشگاه ملی بوده که سایر استان ها در این نمایشگاه حضور فعال داشتند، گفت:نمایشگاه ها در شهرستان های نوشهر، چالوس، ساری و رامسر دایر است.

نبیان به برپایی 8 نمایشگاه محلی در استان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ها علاوه بر کسانی که در استان نسبت به تولید کالاها اقدام می کنند ار استان های همجوار هم حضور دارند که به رونق اقتصادی استان کمک می کند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه اگربخواهیم اشتغال را افزایش دهیم ضرورت دارد تولیدات داخلی را تقویت کنیم تا رونق اقتصادی چاشنی کار شود، افزود: 7/6 میلیارد تومان سال گذشته حاصل فروش محصولات نمایشگاه ها در استان بوده است و تلاش می کنیم تا این میزان را افزایش دهیم.

نبیان با تاکید بر ایجاد نمایشگاه های محلی دائمی در استان ، گفت: تولیدات روستاها باید در این نمایشگاه ها عرضه شود تا به رونق و ارتقای اقتصاد استان افزوده شود و به همان ترتیب روستاییان باید در تولید محصولات خود با سرعت بیشتری اقدام کنند.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران افزود: چنانچه تولیدات روستاها در نمایشگاه های شهری در معرض فروش قرار گیرد رشد اقتصادی را به همراه دارد ضمن اینکه در ایجاد اشتغال نیز تاثیر گذار است.

وی با اعلام اینکه 45 درصد از جمعیت استان روستایی است، گفت: اگر محصولات کشاورزی به فروش نرسد از جمعیتت روستاها کاسته شده و بر جمعیت شهری افزوده می شود بنابراین لازم است تا با فروش محصولات روستایی از این جمعیت حفظ و حراست کنیم.

نبیان با اشاره به اینکه از دو سال قبل که کمیته روستایی راه اندازی شد جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران به سمت روستاها سوق پیدا کردند ، افزود:بر اساس آمار سال اول یک میلیون و500 هزار نفر شب اقامت، سال دوم دو میلیون نفر شب اقامت و امسال این میزان از 26 اسفند ماه تا پایان دوم فرودین به 613 هزار نفر شب اقامت در روستاهای مازندران افزایش پیدا کرده است.

معاون عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: روز گذشته 800 هزار و 230 نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی، پذیرایی و ...در استان مازندران داشتیم .

وی افزود: از 26 اسفند تا دوم فروردین امسال، 3 میلیون و 741 هزار و 904 نفر شب اقامت در استان مازندران داشتیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز