خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس فدراسیون نجات غریق کشور:

استخرهای پنهان بیشترین آمار مغروقین را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۹۹۲

نائب رئیس فدراسیون نجات غریق کشور، گفت: بیش از 5 هزار استخرهای پنهان وجود دارد که نیاز به غریق نجات دارد ضمن اینکه بیشترین مغروقین در استخرهای پنهان است.

بهروز اسفندیاری در گفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به شرح وظایف ناجیان غریق ، اظهار داشت: آموزش منجی غریق و نظارت  منجیان غریق بر محل های شناوری اعم از دریا، سدها، رودخانه ها و نظارت در این حوزه از وظایف  فدراسیون نجات غریق به شمار می آید.

وی افزود: فدراسیون نجات غریق در سه رشته ، آموزش نجات غریق، هیدروتراپی و ورزش درمانی در آب ، و غواصی فعالیت می کند .

نائب رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی نظیر هلال احمر، گردشگری، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان  با این فدراسیون ، گفت: ضرورت دارد تدابیری اتخاذ شود تا گردشگرانی که به سواحل مراجعه می کنند بصورت ایمن از آب استفاده کنند.

وی به حضور 41 میلیون نفردر سواحل شماره اشاره کرد و افزود: از این میزان ، 85 درصد افراد  ازدریا استفاده کردند.

اسفندیاری با بیان اینکه به دلیل افزایش آموزش هر سال نسبت به گذشته تعداد مغرورین کاهش می یابد ، گفت: آموزش و استفاده از فرهنگ آب ازاقدامات این کمسیون در کاهش مغروقین بوده است کما اینکه بیشترین مغروق در هنگام شب ، صبح زود و همچنین در ماه  مبارک رمضان اتفاق افتاده است.

وی به روز شدن منجیان غریق را در کاهش مغروقین موثر دانست وافزود: مسابقات موجب افزایش توانمندی ناجیان غریق می شود بنابراین مسابقات استانی و کشوری هر ساله بصورت مستمر انجام می شود.

اسفندیاری با اعلام اینکه در حال حاضر ناجیان غریق در گروه بانوان و آقایان در مسابقات آسیایی حائز رتبه اول هستند، ادامه داد: ناجیان غریق در مسابقات جهانی که در کشور هلند برگزار شد 3 طلا ، 4 نقره و 2 برنز کسب کردند .

وی تعداد گردشگران ساحلی شمال کشور رابیش از 358 میلیون نفر از سال 86 تاکنون اعلام کرد و گفت:  74 هزار و 147 نفر در همین مدت از غرق شدن نجات پیدا کردند.

اسفندیاری، گفت: 153 هزار و 111 نفر از آموزش نجات غریق برخوردار شدند که از این میزان 52هزار نفر بانوان هستند.

نائب رئیس فدراسیون نجات غریق کشوربا بیان اینکه بعد از 15 سال نجات غریق به عنوان شغل تصویب شد وحقوق ناجیان غریق در وزارت کشور تعریف شد، گفت: بیش از 5 هزار استخرهای پنهان وجود دارد که نیاز به غریق نجات دارد ضمن اینکه بیشترین مغروقین در استخرهای پنهان است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا هر 100 نفر یک نفر نجات غریق باشد چرا که مردم ما بی محابا به آب می زنند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز