خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

توسعه تشکل های صنفی رویکرد اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۵۸

مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد این اداره‌ کل در دولت یازدهم تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی است.

 به گزارش ایلنا، دلاور نظری در همایش سراسری شوراهای اسلامی کاراستان مازندران در ساری ،اظهار داشت:  دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک خود می داند واین تش کل ها در دولت یازدهم از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی افزود: برگزاری تشکل ها به سالهای دور برمی گردد اما از ساختار مناسبی برخوردار نبودند که پس از تشکیل قانون کار این تشکل ها سازماندهی شدند.
مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی کشور با بیان اینکه ضرورت دارد تاتشکل های کارگری ،کارفرمایی و صنفی ساختار خود را در جامعه به خوبی حفظ کنند،گفت: چنانچه اقتدار این تشکل ها در جامعه حفظ شود می توانند به خوبی از حقوق خود بهره گیری کنند.
وی با بیان اینکه تشکلات زمانی می توانند قوی عمل کنند که مستقل از منابع اقتصادی و مالی باشند ،افزود: لازمه حفظ و بقای تشکل داشتن استقلال منابع مالی و اقتصادی است و اینطور نباشد که وابستگی به دولت داشته باشند.
نظری با بیان اینکه افراد کارآمددر بین تشکل ها زیاد دیده می شود اما نماینده ای آنان در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد:گفت: می طلبد تا تشکل های کارگری و کارفرمایی افراد کارآمد را برای شرکت در انتخابات مجلس معرفی کنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه تشکل ها باید جدی گرفته شوند،افزود: وجود زنان در تشکل ها از ظرفیت هایی است که باید به خوبی از آنها بهره گیری شود.
نظری با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده است تا سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا 30 درصد افزایش یابد، گفت: انتظار داریم که با همراهی تشکل‌ها میزان مشارکت زنان را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه دولت به مبحث سه جانبه گرایی و تقویت و توسعه آن در جامعه تاکید می کند،اظهار داشت: بیش از 12 هزار و 500 تشکل در دولت یازدهم تشکیل شده است که از این میزان بیش از 5 هزار تشکل در سال 95 بوده است.
نظری با تاکید بر این که دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند، ادامه داد:  در مجموع نگاه دولت یازدهم به تشکل‌ها رویکرد جدیدی است که همسو با این رویکرد تشکل‌ها نیز باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌ گیری دولت تاثیرگذار باشند و در همین راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی در استان‌ها به جهت ارتقا و توسعه تشکل‌ها استقبال خواهد کرد.
مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، با تاکید بر این که دولت یازدهم به توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها بها می دهد، افزود : خوشبختانه در حال حاضر چالشی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد، و همسویی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حاکم است.
نظری ، با بیان اینکه ما بخش 3 جانبه گرایی را تقویت می کنیم و  انتظار داریم مسائل و مشکلات تشکلات در خود استان ها و با نظارت مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رفع شود، افزود: اینطور نباشد که تشکل ها موروثی شود لازم است بستر برای حضور جوانان و افراد جدید به خوبی فراهم شود.
وی گفت: رویکرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز