خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ودرمان، آموزش پزشکی خبرداد

۵۰ درصد به ظرفیت آمبولانس مازندران اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۹۷

آمبولانس های تحویل شده مجهز به دستگاه احیا قلبی ریوی، تنفس، مانیتورینگ است.

به گزارش ایلنا، دکتر ایرج حریر چی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم توزیع آمبولانس های بنز اسپرینتر در ۹ شهر استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوره اخیر ۵۰ آمبولانس غیر از دنشگاه علوم پزشکی بابل به مازندران تحویل شد که با این اقدام ۵۰ درصد به ظرفیت آمبولانس استان افزوده شد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه آمبولانس های تحویل شده مجهز به دستگاه احیا قلبی ریوی، تنفس، مانیتورینگ است، ادامه داد:تقریبا پوشش استان در این بخش به ۹۳و ۹۴رسیده است و این نوید خوبی برای مردم مازندران است تا با آرامش بیشتر در جاده های پرتردد استان رفت و آمد کنند. 

حریرچی، با اعلام اینکه امروز قرار است دو مرکز بهداشت درمانی روستایی استان مازندران به صورت متمرکز افتتاح می شود، گفت:مازندران پیشرو در طرح پزشک خانواده و در این بخش راهنما برای سایر استان ها است.
 
وی، افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده خدمت رسانی به مردم شهرنشین آرام و عاقلانه با همکاری بین بخشی، همه مردم و مسوولان، دانشگاه ها، بیمه ها و نمایندگان مجلس در مازندران اجرا شده است. 
 
سخنگوی وزارت بهداشت ودرمان، آموزش پزشکی ضمن قدردانی از مجموعه دست اندر کار طرح پزشک خانواده مازندران گفت: همکاری بین بخشی در این استان در حوزه عملکردی در کمتر استانی از کشور دیده شده است. 
 
حریرچی در بخش دیگری در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات نوروزی وزارت بهداشت، اظهار کرد:امسال هم مانند سالهای قبل با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز  بهداشت محیط ما درسراسر کشور بر نظارت و بازرسی اماکن، غذاخوری ها و... حضور فعال دارند. 
 
وی  ادامه داد:اورژانس های پیش بیمارستانی ما در  آمادگی کامل هستند و پزشکان و پیرا پزشکان هم ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم هستند. 
 
افتتاح مرکز خدمات  جامع سلامت روستاهای دنگسرک و ذغالچال و شرکت در همایش پزشکان خانواده شهری مازندران، بازدید از مرکز جامع سرطان و مرکز جامع دیالیز و بازدید از پایگاه پزشک خانواده شهری از دیگر برنامه های  معاون کل وزارت بهداشت و معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ساری است.
 
برپایه این گزارش تا قبل ازفرا رسیدن نوروز ۹آمبولانس جدید ی که امروز به ناوگان اورژانس مازندران افزوده شد  به شهرهای سوادکوه شمالی، آمل، بابلسر، محمودآباد، بهشهر چالوس، قائمشهر، نور و ساری تحویل و جایگزین آمبولانس های قدیمی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز