خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

کاریابی های دریایی در بنادر مازندران تاسیس می شوند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۳۲

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تأسیس کاریابی های دریایی در بنادر استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل، جلسه هیات کاریابی های استان مازندران صبح روز شنبه  مورخ 7 اسفند، با دستور کار بررسی تمدید 4 مجوز کاریابی شهرستان‌های ساری، محمودآباد و آمل و همچنین بررسی درخواست شرکت خدماتی دریایی نسیم آرام ساحل جهت تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی تخصصی دریایی در شهرستان تنکابن در دفتر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزارگردید .
 
 کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: در اجرای مقرره 1.4 مقاوله نامه کار دریایی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به تصویب دستور العمل نحوه صدور مجوز و فعالیت کاریابی های تخصصی دریایی نموده است.
 
وی افزود: بر همین اساس استان مازندران نیز به دنبال تأسیس کاریابی های دریایی با همکاری این اداره کل و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و اجرای این دستورالعمل با هدف ضابطه مند نمودن و ایجاد وحدت رویه در خصوص کاریابی دریانوردان می باشد.
 
اصغری با اشاره به وظایف کاریابی های دریایی خاطرنشان کرد: تهیه فهرست روز آمد از تمامی دریانوردان مشغول بکار شده، بررسی عدم مغایرت  قرارداد کار  فی مابین دریانورد و مالک کشتی با مقاوله نامه کار دریایی  و سایر  قوانین و مقررات، حفظ سوابق کامل و دقیق دریانوردان( گواهینامه های تایید صلاحیت دریانوردان – سوابق کاری – اطلاعات شخصی مرتبط با کار – اطلاعات پزشکی مرتبط با کار ) بخشی از وظایف این کاریابی ها می باشد.
 
وی ادامه داد: کاریابی موظف است صرفا به تامین دریانورد برای آن دسته از مالکین کشتی اقدام نماید که شرایط کار و زندگی  را منطبق  با مقاوله نامه کار دریایی و سایر  قوانین و مقررات مرتبط با پیمان های جمعی را برای دریانوردان مهیا نموده اند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: البته شرح وظایف این کاریابی ها وسعت زیادی دارد و از طریق بازرسی مشترک بین این اداره کل و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نظارت مستمر بر فعالیت آنان انجام خواهد شد.
 
اصغری با تأکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت های منطقه ای توسط کاریابی های استان مازندران بیان داشت: کاریابی‌ها باید بدون وابستگی و تکیه بر معافیت های بیمه ای که در برنامه پنجم توسعه کشور در قالب ماده 80 وجود داشته است فعالیت نموده و نسبت به شناسایی مشاغل جدید و هدایت کارجویان به سوی فراگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار کار اقدام نمایند.
 
گفتنی است در ادامه این جلسه  ضمن بررسی وضعیت فعالیت 5 سال گذشته کاریابی های متقاضی تمدید مجوز، مدیران این کاریابی‌ها نیز  برنامه ‌های آینده کاریابی ها در سال‌های آتی با توجه به پیشنویس قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی اقتصادی کشور تشریح نمودند.

شایان ذکر است در ادامه در اجرای مقرره ، 4/1 مقاوله نامه کاردریایی 2006 و دستورالعمل نحوه صدور مجوز فعالیت کاریابی تخصصی دریایی  مدیر شرکت خدماتی دریایی نسیم آرام ساحل و نماینده اداره کل بنادر و دریانوردی استان – نوشهر در خصوص چگونگی فعالیت این شرکت در سنوات گذشته و ظرفیت فرصت‌های شغلی و اشتغالزایی در فعالیت‌های حوزه دریانوردی توضیحاتی ارائه نمودند که اعضا با کلیات تاسیس کاریابی تخصصی با توجه به دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت متبوع موافقت نمودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز