خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران

50 نفر در بخش کشاورزی مازندران در سالجاری استخدام می شوند

کد خبر : ۴۶۳۰۱۲

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: 400 نفر در سالهای 94-93 استخدام شدند و با پیگیری های اعضای شورای چهارم حدود 50 نفر دیگر در سال 95 در حوزه دام و طیور و زراعت در مازندران استخدام می شوند.

به گزارش ایلنا، وی افزود:استان مازندران با 14 هزار نفر عضو و 20 گرایش کشاورزی که از لحاظ تعداد اعضا در رتبه سوم کشور قرار دارد. شاید بتوان گفت هیچ سازمان دولتی وجود ندارد همانند سازمان نظام مهندسی به صورت تخصصی و کامل باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به قانون بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ا دولت مکلف است در راستای تحقق سند چشم انداز بیست ساله کشور، سیاست های کلی نظام و قانون سیاست های اجرایی اصل(44) قانون اساسی و به موجب این قانون، زمینه ها، برنامه ها، تسهیلات و امکانات ارتقاء بهره وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم و به مرحله اجراء در آورد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون ، و همچنین در بحث نظام جامع دامپروری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مکلف به صدور مجوز ، پرورش دام، طیور و شیلات و... شده است .

علیمحمدی عنوان کرد: درراستای سیاست کلی اصل 44 دستورالعمل و مقررات فنی و اجرایی گلخانه ای کشور را در بستر بخش خصوصی( سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور) ابلاغ کردند.

وی ،تلاش درجهت اخلاق حرفه ای در کلیه امور کشاورزی، تلاش در جهت ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری جدید، تلاش در جهت حفظ و پایداری محیط زیست و منابع پایه تجهیزشونده ، تلاش در جهت کمی و کیفی تولیدات کشاورزی ،ایجاد انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر بین شاغلین و دستگاهها، حمایت از تشکل های صنفی را از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد.

علیمحمدی به ساماندهی اشتغال اشاره و با تاکید بر اینکه این سازمان وظیفه  ایجاد اشتغال را بر عهده ندارد، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بستر ایجاد اشتغال  و ساماندهی را بر عهده دارد .

وی صدور خدمان فنی و مهندسی را به خارج از کشور از دیگر کارکردهای این سازمان نام برد و افزود: بسیاری از کارشناسان استان در کشورهای حاشیه دریای خزر خدمات فنی و مهندسی ارائه می کنند و به عنوان مشاوران حاذق از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

علیمحمدی گفت: از تعداد عضو این سازمان حدود 2 هزار نفر پروانه اشتغال دارند و 97 نفر از این میزان افراد کارشناس رسمی به شمار می آیند.

وی شمار کارشناسان دام  طیور مازندران را بیش از 1000 نفر عنوان کرد و گفت: 20 نفر در حوزه شیلات ، 20 نفر در حوزه قارچ و 70 نفر نیز به عنوان نقشه بردار مستثنیات مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران، با اعلام اینکه از میان 250 نفر شرکت عضو حقوقی ما هستند ، 110 شرکت خدمات مشاوره ای ما را با هزار نفر از کارشناسان عضو این شرکت در مناطق استان مستقر شده و خدمات کشاورزی ارائه می کنند.

علیمحمدی با اعلام اینکه به دلیل عدم حمایت های دولتی برخی از شرکت های ما تعطیل شدند، افزود: تلاش می کنیم تا این شرکت ها به چرخه برگردند .

وی ادامه داد: مقرر شده بود تا 10 هزار مهندس کشاورزی در سطح کشور استخدام شوند که از این میزان 450 نفرسهمیه استان مازندران بوده است، گفت: 400 نفر در سالهای 94-93 استخدام شدند و با پیگیری های اعضای شورای چهارم حدود 50 نفر دیگر در سال 95  در حوزه دام و طیور و زراعت در مازندران استخدام می شوند.

علیمحمدی ، افزود: پیگیری پذیرش رتبه  نظام مهندسی در ادارات منابع طبیعی ، سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و محیط زیست  وموفقیت به اخذ پذیرش رتبه نظام مهندسی از دستاوردهای مهم این سازمان در سالجاری بوده است. 

وی گفت: با صدور پروانه فعالیت های تولیدی در زمینه گلخانه ها و فرآیند گواهی مستثنایات سبب ایجاد اشتغال شده است.

علیمحمدی واگذاری صدور پروانه دامداری کوچک، صدور کارت شناسایی ماهیان گرمابی زیر یک هکتار، انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل درجلسه کارگروه اشتغال ،را از فعالیت های این سازمان نام برد.

وی ساماندهی میدانی فروشندگان سموم را از فعالیت های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: تاکنون در گزارشات ارائه شده مسمویت غذایی در این حوزه نداشته ایم.

علیمحمدی به بخش فروش سموم کشاورزی اشاره و ساماندهی فروشندگان را امری ضروری دانست اشاره و گفت: اگر قرار باشد فروشندگی سموم اتفاق افتد می بایست به کارشناسان این حرفه محول شود و در همین رابطه  دو طرح نسخه نویسی وطرح مونوتورینگ در دستور کار قرار گرفت.

وی از وجود 800 فروشگاه سموم در استان خبر داد و افزود: مقرر شد تا فروشندگان سم یک نفر به عنوان مسوول فنی و مهندسی در فروشگاه های خودشان داشته باشند هر چند هنوز این طرح اجرایی نشد.

علیمحمدی به صدور مجوز، دام و طیور ، آبزیان ، سبزی و صیفی، گل و گیاه و قارچ از سوی این سازمان اشاره کرد و افزود: از زمان واگذاری تاکنون ، 701 واحد آبزی پروری ،406  واحد گل و گیاه زینی ،  22 واحد قارچ ، 53 واحد سبزی و صیفی ، 690 واحد دام و طیور مجوز صادر شده است.

وی از صدور 358  واحد صدور پروانه تاسیس دام و طیور به ظرفیت 21 هزار و 500 راس تولید دام  و 5 میلیون قطعه طیور در استان خبر داد و گفت: موارد فوق در سال های آتی نزدیک به بهره برداری می رسد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز