خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بیش از ۹۵ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۳۸

استاندار مازندران گفت: بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،استاندارمازندران،با بیان اینکه مازندران با توجه به دارا بودن ۳.۲ میلیون نفر جمعیت، تا پایان دی ماه بیش از ۴۱ میلیون نفر مسافر را پذیرا بوده است ، گفت: می طلبد در تصمیم گیری های کلان جایگاه مازندران در نیازهای بهداشتی و درمانی دیده شود.

ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاح همزمان ۶۵۷ طرح واحد ارائه بهداشتی کشور که در سالن مجتمع پیامبر اعظم در ساری برگزار شد، اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از تلاش های انقلابی بوده که در طول ۳۸ سال در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی اظهار داشت: در روزهای آغازین بیمارستان های دولتی وضعیت اسفباری و بدی داشتند و حتی برای تهیه سرنگ و دارو با مشکل مواجه بوده اند اما در حال حاضر این حوزه از امکانات خوبی برخوردار است.

استاندارمازندران،با بیان اینکه مازندران با توجه به دارا بودن ۳.۲ میلیون نفر جمعیت، تا پایان دی ماه بیش از ۴۱ میلیون نفر مسافر را پذیرا بوده است ، گفت: می طلبد در تصمیم گیری های کلان جایگاه مازندران در نیازهای بهداشتی و درمانی دیده شود.

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در زمینه های زیرساختی بهداشت و درمان هزینه شد و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نیز خدمات بهداشتی ارائه شده است.

فلاح ، هزینه افتتاح این پروژه ها رابیش از پنج هزار و ۵۰۰ طرح و پروژه با ۴۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار مازندران به  جمعیت روستایی استان اشاره کرد وگفت: ۴۵ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند بنابراین ضرورت دارد تا نگاه ملی در زمینه روستا و روستاییان داشته باشیم  چرا رسیدگی به روستا کمک یه شهر است.

استاندار مازندران به اجرای طرح پزشک خانواده در استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

فلاح در ادامه خواست تا به غرب مازندران در حوزه سلامت بیشتر توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز