خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

وجود 68 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود 68 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، قاسم جان بابایی در مراسم افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور در ساری اظهار داشت  : در ادامه ساخت مراکز خانه بهداشت، ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت در استان افتاح شد.

وی افزود: مازندران با هزار و ۱۱۰ خانه بهداشت و ۳۱۰ خانه بهداشت شهری بیشترین خانه بهداشت را دارد ولی یک سوم مراکز خدمات جامع سلامت استیجاری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  ۱۵۰ خانه بهداشت روستایی استیجاری بودند و با حمایت های دولت تدبیر و امید تمام مراکز استیجاری روستایی در تملک علوم پزشکی در آمد و ۸۰ خانه بهداشت نیز در دست ساخت است.

جان بابایی ادامه داد:۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۶۱ مرکز خدمات شهری نیز بالای ۳۰ سال قدمت دارند که بر آنیم تا هفته دولت مرمت و تکمیل شوند

وی افزود: ۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان وجود دارد و ۱۴ کلینیک دندانپزشکی تجمعی در استان راه اندازی شده است و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به کودکان زیر ۱۴ سال و مادران باردار از جمله برنامه ها است.

جان بابایی غربالگری دیابت و فشار خون بالا را از جمله طرح ها ی حوزه پزشکی عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۵۶۲ مورد بیمار دیابت و بیش از ۵ هزار بیمار دارای فشار خون در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: همچنین با داشتن پزشک خانواده شهری، تشخیص دیابت و فشار خون به دو برابر رسید و بیش از ۹۵ درصد جمعیت پرونده سلامت الکترونیک دارند.

وی یکی از مهمترین معضلات حوزه سلامت را دیابت، سرطان، پرفشاری خون عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت بیش از ۲۳۰ هزار متر مربع به فضای مراکز بهداشتی اضافه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز