خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی مازندران:

هواشناسی نقش تاثیر گذار بر بخش های مختلف جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۷۷

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: هواشناسی نقش بسیار مهمی در بخش های مختلف جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید محمد رضا رضوی در دیدار کارکنان این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان به نقش اثر گذار هواشناسی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه هواشناسی در تمام زمینه ها اعم از مسافرت وکشاورزی  نقش مهمی دارد.

وی افزود: پیش بینی واطلاعات هواشناسی برای  بسیاری از ارگان ها و نهادها حیاتی و تاثیرگذار است.

مدیر کل هواشناسی مازندران  افزود: آب نعمتی حیاتی برای هر جامعه و مردمی تلقی می شود  که باید مردم با فرهنگ سازی درست در راستای مصرف بهینه آن اقدام کنند.

وی با ابراز نگرانی از پیشرفت خشکسالی و مناطق شوره زار در مازندران افزود: متاسفانه روند خشکسالی در کشور و استان رو به رشد است که  خسارت ناشی از آن قابل جبران نیست.

رضوی ادامه داد: مازندران به دلیل برخورداری از پتانسیل ها و ظرفیت های مطلوب در استان به خدمات رسانی استان به کل کشور اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش زباله و تخریب محیط زیست از چالش هایی است که استان با آن مواجه می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: متاسفانه کشاورزان و صاحبان باغ در بسیاری از نقاط استان زمین خود را به سرمایه گذاران حوزه ویلا سازی می فروشند و خود به عنوان سرایدار در آن مکان فعالیت می کنند که هم از نظر روحی وهم مالی خساراتی به این افراد وارد می شود.

وی  با اشاره به جمعیت ناهمگون و نامانوس  استان در زمان های مختلف سال گفت: کشاورزان وباغداران باید بدانند روند سرما در استان رو به افزایش است و دیگر کشت پرتقال پاسخگو نیست که در این زمینه مدیریت  باید به طور جد در زمینه اطلاع رسانی و آموزش باشد.

مدیرکل هواشناسی استان گفت:حفر چاه بیش از صد متر برای رسیدن به آب به محیط زیست آسیب می زند و برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید اقلیم ووضعیت موجود را حفظ کنیم که در این زمینه رسانه ها و صدا و سیما نقش مهمی در آموز ش و فرهنگ سازی دارند.

رضوی به نقش دهیاران در جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه و فروش اراضی به غیر بومی اشاره کرد و گفت: چنانچه دهیاران آموزش های لازم در جهت مقابله با این امر را ببیند از آسیب های ناشی از فروش زمین به غیر بومی کاهش می یابد.

وی به اهمیت و نقش کاربردی هواشناسی در بخش های مختلف جامعه و لزوم توسعه این سازمان مهم اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد تا کاربرد هواشناسی در زمینه های مختلف به جامعه شناسانده شود چرا که هواشناسی نقش بسیار تاثیر گذاری بر بخش های  مختلف جامعه دارد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز