خبرگزاری کار ایران

خدمات رایگان پزشکان خانواده شهری به بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۳۵

نقش کلیدی و مهم تیمهای پزشکان خانواده شهری در تامین امنیت خاطر مردم بواسطه اقدامات موثر و توجه به سلامت همه جانبه بیمه‌شدگان موجب شده تا شرایط بهتری برای دریافت خدمات سرپایی و بسته‌های خدمت بهداشتی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شود.

به گزارش ایلنا از ساری، توسعه خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده به بیمه شده‌های تامین اجتماعی با کمترین هزینه توسط پزشکان خانواده شهری در استان مازندران در حال انجام است. این امر موجب تامین خاطر مردم گشته و نگرانی‌های سلامت بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر برای دریافت خدمات سرپایی نیز برطرف شده است.

دکتر محسن اعرابی جانشین رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع استان مازندران تاکید کرد: نقش کلیدی و مهم تیمهای پزشکان خانواده شهری در تامین امنیت خاطر مردم بواسطه اقدامات موثر و توجه به سلامت همه جانبه بیمه‌شدگان موجب شده تا شرایط بهتری برای دریافت خدمات سرپایی و بسته‌های خدمت بهداشتی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شود.

گفتنی است با توجه به جهت‌گیری فرهنگی و کارشناسی سازمان تامین اجتماعی در خصوص تاثیرات مداخلات بهداشتی در سلامت بیمه‌شده‌ها موجب شده که این سازمان از برنامه پزشکی خانواده استان مازندران حمایت نماید. در این برنامه به منظور خدمت‌رسانی هر چه بهتر به بیمه‌شدگان در 620 پایگاه‌ پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان مازندران هیچ‌گونه وجهی بابت ویزیت بیماران و یا تزریقات دریافت نمی‌گردد و این خدمات بصورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود. علاوه بر این نسخه‌های داروهای تجویز شده توسط پزشکان خانواده نیز بصورت رایگان توسط داروخانه‌ها پیچیده شده و تنها هزینه فنی نسخه دریافت می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران گفت: در سال 1394 تعداد یک میلیون و 183 هزار ویزیت با فرانشیز صفر و بصورت رایگان برای بیمه شده‌های تامین اجتماعی در پایگاه‌های پزشک خانواده شهری استان مازندران انجام شده است. این در حالی است که قبل از اجرای این برنامه تنها کمتر از 40 پزشک عمومی در درمانگاه‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی استان خدمات با فرانشیز صفر را به بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی استان مازندران ارائه می دادند که با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری دسترسی بیمه‌شده‌های این سازمان به پزشکان خانواده بیش از 15 برابر شده است.

این مقام مسئول حوزه بهداشت استان ادامه داد: خوشبختانه با همراهی و زحمات پزشکان خانواده شهری و کارشناسان مراقب سلامت همکار آنان در پایگاه‌های پزشک خانواده شهری شاهد شناسایی و پوشش قابل توجه بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا هستیم. همچنین مراقبتهای زنان باردار، کودکان، جوانان، نوجوانان و میانسالان و سالمندان بر اساس آخرین یافته‌های علمی و دستور عملهای وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی توسط پزشکان خانواده شهری به همه بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت و بیمه کمیته امداد در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان ارائه می‌شود.

وی در خاتمه ضمن تشکر از همکاریهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران اعلام کرد در صورت حمایت‌های بیشتر سازمان بیمه تامین اجتماعی از این طرح در استان مازندران حوزه بهداشت آمادگی پوشش همه بیمه‌شده‌های سازمان تامین اجتماعی ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر را برای دریافت خدمات سرپایی پزشکان خانواده با فرانشیز صفر دارد و در صورتیکه سازمان تامین اجتماعی در ستاد اجرایی کشوری برنامه طرح موضوع نماید، ستاد اجرایی استانی نیز از عملیاتی شدن آن حمایت خواهد کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز