خبرگزاری کار ایران

حضور 22 تیم داخلی و خارجی در چهاردهمین دوره مسابقات جام شهیدهاشمی نژاد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۳۲

چهاردهمین دوره از مسابقات جام شهید هاشمی نژاد با حضور 18 تیم داخلی، 4 تیم خارجی از کشورهای داغستان، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان در 8 وزن رده ی جوانان ، صبح و عصر 20 و 21 بهمن در سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس هیات کشتی شهرستان بهشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات جام شهید هاشمی نژاد خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور 18 تیم داخلی، 4 تیم خارجی از کشورهای داغستان، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان در 8 وزن رده ی جوانان، صبح و عصر 20 و 21 بهمن در سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار می شود.

شهرام جعفری وحدت و همدلی مسئولان و تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار را از دلایل ماندگاری مسابقات جام شهید هاشمی نژاد برشمرد و افزود: این مسابقات  یکی از معتبرترین مسابقات ورزشی است که  به طور مستمر ، مداوم و باکیفیت هر ساله برگزار می شود و پشتوانه ای برای ورزش کشور می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اثرگذاری جام شهید هاشمی نژاد در کشتی کشور ، تیم های زیادی متقاضی حضور در این رقابت ها هستند و در سال گذشته 14 تیم داخلی دعوت شدند اما در سال جاری بیش از 25 استان متقاضی شرکت در چهاردهمین دوره مسابقات کشتی جام شهید هاشمی نژاد هستند که با توجه به این استقبال ، تیم های داخلی از 14 تیم به 18 تیم افزایش یافت.
 
رییس هیات کشتی شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات با تشکیل کمیته های مختلف از حدود 4 ماه گذشته جلسات هماهنگی در سطح شهرستان ، استان و کشور برگزار شد و بر طبق جدول زمانی برنامه ریزی شد تا این مسابقات ، میدان تدارکاتی خوبی برای ورزش کشور باشد.
 
شهرام جعفری با بیان اینکه سه تیم خارجی از کشورهای قرقیزستان ، قزاقستان و ترکیه در حال رایزنی برای شرکت در این دوره از مسابقات کشتی هستند ، اضافه کرد: به نفرات اول 500 دلار، نفرات دوم 300 دلار و به نفرات سوم 150 دلار و به کشتی گیران داخلی معادل ارزشی ریالی پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته برآورد مخارج مسابقات 200 میلیون تومان بود که در نهایت 190 میلیون تومان هزینه شد و برای امسال 250 میلیون تومان هزینه برآورد شد البته هزینه های مسابقات جام شهید هاشمی نژاد یک پنجم هزینه را نسبت به جام های مشابه دارد چرا که تلاش شد با حمایت های استانی ، ملی و جذب اسپانسر کمترین بار مالی برای شهرستان باشد.
 
این مسوول ورزشی به حضور 35 داور ممتاز و بین المللی استان و کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دوبرابر ظرفیت سالن شهید هاشمی نژاد تماشاگر بودند  و با توجه به استقبال مردم از استان های دیگر ، جمعیت کثیری در خارج از سالن حضور داشتند ؛ بی شک اگر شهرستان بهشهر سالنی با ظرفیت ده هزار نفر داشته باشد از جمعیت تماشاگر پر می شود.
 
وی بر برگزاری این مسابقات با نگاه فرهنگی و ورزشی تاکید کرد و ادامه داد: این مسابقات فرصتی برای معرفی شهرستان بهشهر  است و در این مسابقات بسته های فرهنگی در راستای معرفی شخصیت شهید هاشمی نژاد و شهرستان بهشهر به تیم های مهمان تقدیم می شود.
رییس هیات کشتی شهرستان بهشهر به مکان نامناسب خانه کشتی قدیم اشاره کرد و گفت: بسیاری از ورزشکاران به ویژه رده های پایه و خانواده هایشان از مکان نامناسب خانه کشتی قدیم ناراضی بودند که ما در نهایت پیگیر جابجایی خانه کشتی شدیم.
 
جعفری افزود: با افتتاح سالن شهید هاشمی نژاد و انتقال ورزش های توپی به این سالن، سالن تختی قدیم با هزینه ای حدود 50 میلیون تومان  از سوی هیات کشتی شهرستان بازسازی شد.
وی ادامه داد: با بازسازی سالن، خانه کشتی به این مکان  منتقل و خانه کشتی قدیم  از نیمه دوم شهریور 1395 به اداره ورزش و جوانان بهشهر سپرده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز