خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست خبری :

کشف 473 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۹۶

فرمانده انتظامی استان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان از کشف 473 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها طی نه ماهه سال جاری خبر داد .

به گزارش ایلنا،  نشست خبری فرمانده انتظامی استان مازندران صبح امروز با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی استان اعم از روزنامه های محلی و سراسری، خبرگزاری ها، سایت های خبری، خبرگزاری صدا وسیما و شبکه خبر در سالن اجتماعات ستاد انتظامی استان برگزار شد.

سردار "سید محمود میرفیضی" در این نشست که با حضور روسای پلیس های تخصصی استان همراه بود در سخنانی، ضمن خیر مقدم با اشاره به سخنان گوهر بار امام راحل (ره) که فرمودند:«حرکت در مسیر خواست ملت، اساس کار مطبوعات و رسانه ها باشد» تصریح کرد: یکی از وظایف عمده رسانه ها تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی است.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:«برای مطبوعات سه وظیفه قائلم؛ وظیفه نقد و نظارت، وظیفه اطلاع رسانی صادقانه و شفاف، وظیفه طرح و تبادل آراء و افکار جامعه» اظهار داشت: رسانه ها با این رسالت می توانند ما را در راستای ارتقاء نظم و امنیت در جامعه یاری کنند.

سردار میرفیضی در ادامه به تشریح عملکرد نه ماهه فرماندهی انتظامی استان مازندران در حوزه فضای مجازی و مقابله با جرایم سایبری در سطح استان پرداخت و افزود: در طی سال جاری بیش از 5/78 درصد از جرایم در فضای مجازی شناسیی و کشف شد.

وی افزود: بیشترین آمار جرایم در فضای مجازی مربوط به برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری های اینترنتی و هک سامانه ها و سایت برشمرد و افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی، آگاهسازی  و اطلاع رسانی ها به شهروندان و خانواده ها، خودکنترلی و خودپایی در راستای پیشگیری و کاهش جرایم در فضای مجازی نقش مهمی دارد.  

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف 473 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها در سطح استان طی سال جاری از افزایش 73 درصدی کشفیات کلاهبرداری خبر داد و افزود: در این ارتباط بیش از یک هزار پرونده کلاهبرداری کشف شد.

سردار میرفیضی با اشاره به کاهش 25 درصدی وقوع قتل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان از افزایش 121 درصدی کشفیات قتل خبر داد و افزود: دو فقره قتل مربوط با سال های گذشته نیز در سال جاری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در حوزه مقابله و پیشگیری با سرقت های خرد در سطح استان پلیس نیازمند تعامل وهمکاری نزدیک مردم در راستای مراقبت از اموال با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات و وسایل حفاظتی هستند، افزود: در همین ارتباط در طی سال جاری شاهد کاهش یک درصدی وقوع سرقت ها در استان هستیم.

سردار میرفیضی با اشاره به انهدام 79 باند سرقت در استان از کاهش وقوع سرقت موتورسیکلت، سرقت داخل خودرو، جیب بری و سرقت قطعات خودرو خبر داد و افزود: در بخش سرقت احشام، سرقت از اماکن دولتی، داخل خودرو و کیف قاپی شاهد افزایش کشفیات هستیم.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از اولویت های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری را مقابله با قاچاق کالا و ارز برشمرد و افزود: در طی نه ماهه سال جاری طی 13 مرحله طرح بیش از 234 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و 17 باند قاچاق کالا نیز شناسایی و متلاشی شد.

میرفیضی با تاکید بر اقدامات فرهنگی در راستای پیشگیری و کاهش نزاع و درگیری در سطح استان از کاهش 22درصدی نزاع و درگیری فردی و 71 درصدی نزاع و درگیری دسته جمعی در سطح استان طی سال جاری خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به حوزه ترافیک و تصادفات از کاهش 8 درصدی کل تصادفات در سطح استان و 14 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی خبر داد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش حوادث رانندگی نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان های مسافرپذیر در فصول مختلف سال در سطح کشور است و افزایش تردد خودرو ها در استان با توجه به نزدیک بودن به پایتخت، افزود: با توجه به وجود سه محور اصلی کشور در این استان  باید اقدامات زیربنایی و زیرساختی در سطح ملی دیده شود.

میرفیضی با اشاره به در پیش بودن روزهای پایانی سال و افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بر اقدامات سازمان ها و دستگاه ها در راستای ساخت و تعریض محورهای مواصلاتی تاکید کرد.

وی یکی از وظایف عمده پلیس را پاسخگو بودن به مطالبات مردمی دانست و افزود: این هدف پلیس است و با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی این مطالبات متفاوت است.

فرمانده انتظامی استان در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات پلیس در برخورد و مقابله با موادمخدر پرداخت و افزود: بیش از دو تن و 421 کیلو گرم انواع موادمخدر در سال جاری کشف شد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 26درصد افزایش داشته است .

وی از افزایش 130درصدی جمع آوری معتادان و 171 درصد دستگیری خرده فروشان موادمخدر خبر داد و افزود: در همین ارتباط 93 باند تهیه و توزیع موادمخدر در طول سال جاری شناسایی و منهدم شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اعتماد مردم به پلیس را قوت قلب پلیس دانست و افزود: پلیس برای برقراری نظم وامنیت نیازمند مشارکت و تعامل نزدیک آحاد جامعه است.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف اعم از حوزه ترافیکی، برخورد با اراذل و اوباش، کارت تردد خبرنگاران، کلاهبرداری های اینترنتی، جرائم در حوزه سایبری و شبکه های اجتماعی، انگیزه های وقوع قتل، نظارت بر اماکن عمومی پاسخ داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز