خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران :

شهردارساری از حضور در جلسات شورای آموزش و پرورش خود داری می کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۸۲۵

هدف تعلیم و تربیت، تعالی انسان است که به خاطر این هدف بزرگ پیامبران برای تربیت و آموزش انسان‌ها فرستاده شدند افزود: یکی از اصلی‌ترین حقوق انسان‌ها آموزش ملت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید علی قاسمی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت شوراها در سالن کنفرانس آموزش‌وپرورش استان  با ارتحال آیت اله رفسنجانی بابیان اینکه ایشان در سر سودای بزرگی،آسایش و آرامش ایران راداشت گفت:صبوری بردباری و شکیبایی از حسن های این مجاهد نستوه بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان انسانی صبور، فقیهی سیاستمدار، دانشمندی تیزبین و عالمی عامل یاد و اضافه کرد: آن مرحوم همچنین یک روحانی برجسته، مدیری شایسته، مدبر و منصف بود.

وی یکی از اصلی‌ترین پایه‌های پیشرفت کشورها را تربیت نیروی انسانی برشمرد و گفت: هر کشوری که در امر تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری کرد توسعه بیشتری داشته است واصلی‌ترین منبع توسعه جامعه منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی است که به ترتیب در خانواده، جامعه، مدرسه و دانشگاه شکل می‌گیرد.

قاسمی بابیان این‌که مازندران بالاترین پوشش مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی کشور رادارا است افزود: آموزش‌وپرورش استان در سطح متوسطه بیش از ۹۰ درصد پوشش تحصیلی را دارا است با کمترین میزان بی‌سواد در کشور برنامه سوادآموزی ۶۰ درصد محقق شده است.

قاسمی بابیان این‌که آرامش افراد در گاهواره دانش توسعه کشور را به همراه داردتصریح کرد: سنگ زیرین توسعه هر جامه تربیت منابع انسانی است که در مدرسه شکل می‌گیرد که به‌تنهایی همه تربیت را نمی‌تواند انجام دهد شرکای تربیت آموزش‌وپرورش سایر نهادهای مؤثر هستند که به تربیت می‌پردازند.

به گفته وی در بحران تحریم کشور که سال‌ها با آن روبرو بودیم آموزش‌وپرورش هم از این بحران و چالش بی‌نصیب نبودامابا سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به سمتی رفت که شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است.

وی با ابراز اینکه شهردار مرکز استان بعنوان عضو اصلی شورا در جلسات شورای آموزش و حضور پیدا نمیکند وهمواره غایب است گفت: در این سال‌ها شرایط خوبی نداشته‌ایم اما موفقیت‌های قابل‌تقدیری را به دست آوردیم به‌گونه‌ای که شش هدف و ۱۱ اصل پیش بینی شده از سال ۹۲ تاکنون عملیاتی شد و نتایج شایسته‌ای هم‌کسب کردیم.

قاسمی از وجود نیروهای مازاد به عنوان یکی از چالش های موجود در آموزش و پرورش مازندران یاد کرد و اظهار داشت : افرادی توسط انجمن اولیا و یا نهادهای غیردولتی در مدارس با عنوان مربی پیش دبستانی و خرید خدمت بخ کار گرفته شدند که غیر قانونی و خارج از ضوابط استخدامی بود و اکنون برای این نیروها توقع ایجاد شده است که تغییر وضعیت بدهند و گاهی هم تجمع برپا می کنند .

به گفته قاسمی: آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مالی چالش‌های سنگینی داشته است که هنوز هم این رویه کمبود منابع مالی ادامه دارد بااین‌حال معوقات معلمان پرداخت شد وهزارو ۲۷ نفراز معلمانی که استخدام‌شده بودند و طی ۸ سال استقرار دولت قبل مشکلات مالی و بیمه حل‌نشده داشتند اما اکنون ۸۰ درصد مشکلات این تعداد مرتفع شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان این‌که معلمی که کلاس درس را تجربه نکرده باشد نمی‌تواند مدیر و مسئول آموزشی موفقی باشد خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش در بحث اعتمادسازی بین کارکنان دچار شکاف عمیقی بوده است که با تدابیر اتخاذشده در بین کارکنان امنیت فرهنگی ایجاد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دامنه تنوع‌طلبی مدارس گرفته‌شده است و آموزش والدین به‌صورت جدی در دستور کار قرارداردکه در سال گذشته ۹۰ درصد والدین سال اول ابتدایی آموزش‌دیده‌اند تا با آموزش والدین بسیاری از چالش‌ها برطرف شود.

به گفته وی در خصوص به‌کارگیری مشاور مدارس ابتدایی خاطرنشان کرد: در ساختار آموزش‌وپرورش برای ساختار ابتدایی مشاور در نظر گرفته نشده است برای مدارس غیردولتی به‌کارگیری مشاور اختیاری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در خصوص وزن سنگین کیف مدارس ابتدایی گفت: برای کیف مدارس به‌صورت جدی وارد نشدیم اما این مسئله به دلیل درخواست خانواده‌ها به‌صورت جدی در حال پیگیری است تا به دانش‌آموزان بخصوص دختران دانش‌آموز آسیب جدی وارد نشود.

به گفته قاسمی مازندران در قبولی کنکور رتبه چهارم کشور را دارا است و جایگاه استان در المپیادهای علمی طی ۱۶ سال گذشته بی‌نظیر بوده است وامسال مازندران پس از تهران دومین استانی است که در المپیاد بیشترین ثبت‌نام را داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز