خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهرستان بهشهر:

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سیاست مداری یک تنه با دنیا برابری می کرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۵۹۸

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه جعفریه رستمکلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه جعفریه رستمکلا برگزار شد.
امام جمعه شهرستان بهشهر امروز در این مراسم اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از نیروهای وفادار و باگذشت انقلاب  از علمای متعهد، صادق ، امین و یاردیرین حضرت امام (ره) و رفیق مقام معظم رهبری بود که فقدان او ضایعه ای بسیار دردناک برای کشور است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه انسان خلیفه  خداست اشاره کرد و گفت: اساس تعالیم انبیا  و پیامبران این بود که به مردم عظمت و برتری دهند چراکه انسان این ظرفیت را دارد تا به مقام خلافت الهی دست یابد.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید تمام موجودات را برای انسان آفریدیم  و برای انسان مقام و فضیلتی بزرگ قائل شدیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر مسئول بودن و مسئولیت پذیری را دو ویژگی  انسان برشمرد و اضافه کرد: این انسان بود که عظمت الهی را پذیرفت و دیگر موجودات نه تنها  نپذیرفتند بلکه احساس کردند این مقام و جایگاه برای انان نیست.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری گفت: خدا هادیانی را فرستاد تا انسان در  صراط درست گام بردارد و عقل آدمی اولین هادی خدا است تا انسان مانند چراغی از ان سرمایه بهره ببرد.
وی ادامه داد: عقل همانند چراغی است که انسان در پرتو آن می تواند راه  درست را طی کند و از مسیر منحرف نگردد در واقع سقوط و انحطاط یک انسان تخلف از این هدایتگر است.
این مقام مسئول به روایتی از پیامبر اشاره کرد و گفت: عقل آنست که انسان راه مستقیم الهی را پیدا کند و در مسیر اطاعت حق قدم بردارد و به اعمالی بپردازد که انسان را مقرب به خدا کند.
حجت الاسلام جباری با اشاره به روایت ها و احادیث از امامان معصوم و آیات قرآنی اضافه کرد: عقل همان حجت باطنی است و انبیا هادی  دوم هستند.
وی ادامه داد: امروزه بشر با مشکلات متعددی مانند تاریکی فکری ، شرک و کفر ، نفاق ، بردگی و اسارت فکری ، ظلم و خیانت  و تبعیض نژادی مواجه شدند و خدا انبیا را مبعوث کرد تا امور بشر را سامان دهند و مردم را به توحید، اتحاد، همدلی و وفاق فراخوانند البته نجات ، فلاح و رستگاری در اتحاد و همدلی است.
امام جمعه شهرستان بهشهر خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای  ملت ما در راهپیمایی های انقلاب ، استقلال و آزادی   بود البته آزادی که پرتو اسلام به دست آید و انبیا نیز به دنبال استقلال ، حریت و آزادمنشی بودند.
حجت الاسلام جباری از امامان به عنوان هادی و هدایتگر سوم یاد کرد و افزود: اصل ولایت فقیه  اصلی است که می تواند آدمی را نجات دهد و علما هادی چهارم ما هستند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی واقعا کم نظیر  و نمونه بود و در سیاست مداری یک تنه با دنیا برابری می کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از نسل اول مبارزان ضد ستمشاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود ؛ سال ها مقاومت در زندان و تحمل شکنجه ساواک و مسئولیت های خطیر در دوران بعد از انقلاب برگ های درخشان زندگی پرفراز و نشیب آن مبارز قدیمی است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی را باید هم سنگرش تحلیل کند و البته هاشمی نیز امام و رهبر را درک کرد.
وی ادامه داد: بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی  در عرصه دفاع از انقلاب ، امام و رهبری نمی تواند  جایگزین وی شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: روحانیت در جامعه امروز دارای وظایف بسیار خطیری است که معرفت و شناخت مردم به خدا، اولیای خدا و دوستان و دشمنان انقلاب یکی از وظایف بسیار سنگین و خطیر روحانیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز