خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

آمل برنج ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۴۹

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: کل سطح زیرکشت برنج در این شهرستان بیش از ۶۵ هزار هکتار است که به احتساب سرانه، مصرف برنج و تامین غذایی بیش از ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا ،سید حسین اسلامی در آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه کشاورزی و گل و گیاه مازندران در نمایشگاه‌های تخصصی این شهرستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقا سطح تولید و بهره‌وری بهتر محصولات کشاورزی، باغی و گیاهی در استان عنوان کرد و اظهار داشت: آمل یک کلان شهر کشاورزی در کشور بوده و به دلیل شرایط اقلیمی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در کشت محصولات زراعی و باغی برخوردار است.

وی ادامه داد: این شهرستان در زمینه گل و گیاه از 174.6 هکتار سطح زیر کشت 89.2 هکتار فضای بسته و 85.4 هکتار باز است که بیش از 76 میلیون اصله شاخه، گلدانی، بوته تولید می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه تعداد بهره‌بردار آن 536 نفر و دارای 464 واحد تولیدی است، افزود: این شهرستان در تولید گل و گیاه مقام اول استانی را داریم که در زمینه شاخه بریده مقام اول و گلدانی و آپارتمانی مقام دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل با اشاره به وضعیت برنج در این شهرستان سطح زیر کشت را حدود 37 هزار و 98 هکتار اراضی با بیش از 190 هزار تن برداشت به ارزش 7 میلیون و 602 هزار و 680 ریال عنوان و مطرح کرد: آمل در تولید برنج مقام دوم استان را دارد و در کشت رتون با سطح حدود 20 هزار هکتار با تولید 34 هزار و 170 تن مقام اول استان و در کشت مجد نیز با حدود 7 هزار و 880 هکتار با تولید 2 هزار و 975 تن مقام دوم استان برخوردار است.

وی تولید برنج آمل را حدود بیش از 254 هزار تن و برنج سفید را 150 هزار تن بیان کرد و گفت: کل سطح زیرکشت برنج بیش از 65 هزار هکتار است که به احتساب سرانه مصرف برنج و تامین غذایی بیش از 4 میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه در زمینه سطح مرکبات و سیاه بیشه نیز در این شهرستان حدود 8 هزار هکتار محصولات باغی داریم که تولید آن بیش از 124 هزار تن می‌رسد، افزود: در امر مکانیزاسیون برنج نیز که نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه و تولید دارد در سال‌جاری حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شد که 100 درصد جذب شد و حدود 6 میلیارد تومان آن نیز مازاد به عنوان شناور معرفی شد.

وی با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه کشاورزی و گل و گیاه خاطرنشان کرد: این نماشگاه در 40 غرفه اعم از گل و گیاه زینتی، آپارتمانی، گلدانی و اصله شاخه بریده؛ ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات آن برپایی شده که از 13 دی ماه آغاز و به مدت پنج روز در سالن نمایشگاه تخصصی آمل ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز