خبرگزاری کار ایران

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران :

نگرانی برای قطعی گاز وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۷۴۰

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه گاز وارد شده از ترکمنستان تنها کمتر از سه درصد از گاز مصرفی کشور را تامین می کند، ادامه داد: چنانچه قرار داد تجاری گاز با کشور ترکمنستان تمدید نگردد ما نگران قطعی گاز نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سعید مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شرکت گاز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مجموع  گاز مصرفی در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، سی ان جی و نیروگاهی در سال ۹۴حدود 171میلیارد متر مکعب بوده است.
وی افزود:ایران رتبه اول منابع گازی و رتبه چهار تولید گاز دنیا را در اختیار دارد، ولی متاسفانه با یک درصد جمعیت دنیا، سومین مصرف کننده بعد از آمریکا و روسیه هستیم.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران ، گفت: این میزان مصرف در بخش خانگی 1.27 درصد،بخش صنعت 4.30 درصد ، سی ان جی4.3 درصد، نیروگاهی1.34درصد و 4.5 درصد در بخش های دیگربوده است.
وی ، با بیان اینکه پیش بینی می شود  مجموع گاز مصرفی کشور در سال جاری به 191میلیارد متر مکعب برسد، گفت: حدود 20 میلیون و 700 هزار مشترک گاز در کشور داریم که حدود 16 میلیون نفر  مشترک شهری و حدود چهار میلیون نفر را مشترک روستایی ما تشکیل می دهند.
مومنی، به سرما و برودت هوا در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث انتقال و توزیع در سه استان شمالی اقدامات خوبی صورت گرفت به طوریکه میزان خسارات ناشی از قطعی گاز به حداقل رسید و  تنها گاز 141هزار مشترک در استان قطع شد.
وی با شاره به حجم بالای مصرف در کشور، تاکید کرد: اگر در بخش های مختلف شامل  خانگی، ادارات  و رستورانها بتوانیم 10 درصد در مصرف صرفه جویی کنیم لطمه ای به  صنعت، خانگی و  به کشور وارد نمی شود بلکه با این کار از این سرمایه ملی صیانت کرده ایم.
مومنی، با اشاره به اینکه در روز گذشته  475میلیون متر مکعب میزان مصرف خانگی گاز در کشور بود، گفت: این در حالی است که این میزان در بخش نیروگاهی 85 میلیون متر مکعب بود و در عین حال مجموع گاز برداشت شده از منابع گازی کشور  در همین روز 726میلیون متر مکعب گزارش شده است.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: میزان مصرف گاز در طول روز در مازندران 38 میلیون متر مکعب و در استان گلستان 11.5 میلیون متر مکعب است.
وی با اعلام اینکه گاز وارد شده از ترکمنستان تنها کمتر از سه درصد از گاز مصرفی کشور را تامین می کند، ادامه داد: چنانچه قرار داد تجاری گاز با کشور ترکمنستان تمدید نگردد ما نگران قطعی گاز نیستیم.
مومنی عنوان کرد: با عزم ملی در استانهای شمالی و سطح کشور می توانیم زمستان را بدون هیچ اتفاقی گذر کنیم.
وی با بیان اینکه روزانه حدود چهار میلیون و 300 هزار متر مکعب گاز از ترکمنستان از گلستان برای تقویت گاز استان های شمالی وارد می شود، گفت:  شرکت ملی گاز برای مدیریت مصرف گاز خانگی، قطع گاز نیروگاه، صنایع سیمان و فولاد را در دستور کار قرار داده است.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران، با ابراز اینکه ایران جز 10 استان بحران خیز است، ادامه داد: با رعایت الگوی مصرف در بخش های ختلف از جمله گاز نه تنها با قطعی مواجه نیستیم بلکه در بحث صادرات این انرژی مهم کشور گام موثری برداشته می شود.
وی، در بخش دیگر درباره موضوع فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف گاز، گفت: بیش از 150مورد برنامه تبلیغات در این خصوص  با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در این بخش اجرا شده است .
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز