خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

جان باختن 700 مازندرانی در اثر عدم رعایت ایمنی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۶۷۲

استاندار مازندران گفت : عدم رعایت ایمنی در صنعت ساختمان در سال گذشته منجر به فوت و صدمه 700 مازندرانی شد.

به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران  ظهر امروز طی سخنانی در کنفرانس ملّی بهداشت ، ایمنی و محیط زیست صنعت ساختمان که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد ،  با اشاره به صدور 100 میلیون  متر مربعی پروانه ساخت و ساز در کشور گفت : مازندران با صدور 6 میلیونی پروانه ساخت و ساز  و ارزش ریالی 6 هزار میلیارد تومان به نسبت ، جز استان های پر ساخت و ساز در کشور به شمار می رود.

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه این آمار بیانگر اهمیت و میزان توجه و کارکردهای این صنعت در ارتقا و پویایی و تحول اقتصاد جامعه اظهار داشت : دغدغه اصلی ما در صنعت ساخت و ساز ساختمان کاهش خسارت و تلفات انسانی است که متاسفانه در سال گذشته شاهد 700 مورد  سانحه منجر به فوت و صدمه در استان مازندران بودیم.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های جامعه مهندسی در کشور گفت: سازمان نظام مهندسی مازندران با بهره مندی و عضویت 33 هزار نفر عضو می تواند با برگزاری این دسته از کنفرانس ها  و آموزش و فرهنگ سازی در جامعه فصل جدیدی از ساخت سازهای اصولی را در جامعه پایه گذاری نماید.

استاندار مازندران ادامه داد:  ایمنی را از نخستین انتظارات استانداری اعلام داشت و ایمنی آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل از انتظارات ما است .

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به طوفان و برف اخیر در استان مازندران و همچنین بلایای طبیعی که همه ساله شاهد رخدادن آن در استان مازندران هستیم گفت: در طوفان اخیر که شهریور ماه سال جاری روی داد سقف بیش از 1000 خانه مازندران تخریب شد و این گونه سمینارها برای انتقال تجارب ، دانش  و استحکام بخشی و ایمن سازی ساخت و سازها مثمر ثمر خواهد بود تا ضمن شهرسازی اصولی برپایه مهندسی روز  شاهد تلفات کمتر در همه ابعاد باشیم .

فلاح تصریح کرد بهره مندی از مصالح ساختمانی دارای نرم و کیفیت و مد نظر قرار دادن اصول حفاظت از محیط زیست و بهداشت محیط و همچنین ایمنی در محیط کار از جمله موارد مهمی است که از پیمانکاران و فعالان در این حوزه انتظار می رود مد نظر قرار دهند.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه 45 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند ، گفت: با توجه به پیشرفت حوزه شهرسازی و ساختمان دیگر فاصله ای بین معماری ساختمان ها در شهر و روستا نداشته و این بیانگر توسعه و پیشرفت این دانش در مازندران است.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این کنفرانس گفت: استقرار دبیرخانه این کنفرانس در مازندران فرصت مناسبی برای انتقال تجارب و آشنایی با آخرین دستاوردهای این حوزه می باشد و امیدوارم یک پایش تاثیر گذار از استان مازندران در حوزه شهرسازی و ساختمان و بررسی آخرین وضعیت موجود توسط مهندسین جوان استان صورت گرفته و گزارش گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز