خبرگزاری کار ایران

هیچ صنعتی نمی تواند با حجم مشکلات و بدهی‌های معوق از پس نرخ سود تسهیلات بربیاید

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۵۱۸

اگرچه ممکن است برای برخی از واردکنندگان کالاهای مصرفی، لوکس و... دریافت تسهیلات مهم‌تر از نرخ سود آن باشد اما صنایع به این شیوه نمی‌توانند فعالیت کنند.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان  بابل گفت: در چند سال اخیر به دلیل مشکلات ساختاری اساسی روزگاری سختی را برای اقشار مختلف مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر کشور به ارمغان داشته است.

محمد صادق رمضانپوردر گفتگو با ایلنا در بابل با بیان اینکه اقتصاد کشور نشان می دهد که خارج از دستاوردهای اقتصادی مهم دولت در زمینه رفع تحریم ها، کاهش تورم  و کنترل نوسانات بازار ارز مشکلات اقتصادی کشور از جمله رکود، فساد مالی، رتبه پایین در کسب و کار، آمار ضعیف از خصوصی سازی، بدهکاری دولت، طرح های باد کرده و نیمه کاره عمرانی و در نهایت بیکاری که در نتیجه سیاست های غلط اقتصادی از دولت گذشته به ارث رسیده است همچنان پابرجاست گفت:

وی بااشاره رابطه کارفرما و کارگر تصریح کرد: بدون تردید کارگران و کارآفرینان از مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند و چرخه های تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد و دریک نگاه جامع تر باید گفت کارآفرینان همان کارگران با مسئولیت های بیشترند که در یک سنگر و برای یک هدف که همان پیشرفت و توسعه ملی  است تلاش و کوشش می کنند.

رمضانپور با تاکید بر اینکه بدون تردید در حال حاضر کارگران به این نکته توجه دارند که  اگر کارآفرینی نباشد کاری وجود نخواهد داشت و در مقابل نیز کارآفرینان باید بدانند که تا کارگران نباشند تولید اتفاق نیفتاده و ایده های آنها تبدیل به عمل نمی شود گفت: این سیما به درستی در کلام بزرگان نقش یافته است که کارگران و کارفرمایان با تکیه بر هم به خلق حماسه و حرکت جهشی در عرصه های اقتصادی دست می زنند و تعهد کارفرمایان در اقتصاد مقاومتی و ترسیم کارگران به ستون فقرات تولید کشور امری مهم و اثرگذاری این بخش از جامعه است .

وی با اشاره به نیاز واحد های صنعتی به رو نق اقتصادی و نبود نقدینگی گفت: هیچ صنعتی نمی‌تواند با توجه به حجم مشکلات و بدهی‌های معوق از پس نرخ سود تسهیلات بربیاید.

رمضانپور ادامه داد: اگرچه ممکن است برای برخی از واردکنندگان کالاهای مصرفی، لوکس و... دریافت تسهیلات مهم‌تر از نرخ سود آن باشد اما صنایع به این شیوه نمی‌توانند فعالیت کنند.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از صنایع از پس بازپرداخت اقساط با نرخ‌های پایین هم برنمی‌آیند یا نمی‌توانند بدهی‌های دولت را پرداخت کنند. بخشی از آن به این دلیل است که این صنایع امکان بالانس بین عرضه و تقاضا را ندارند.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان  بابل افزود: طی دو سال گذشته برخی از فعالان حوزه تولید با نرخ سود 22 درصد تسهیلات دریافت کرده‌اند اما نتوانستند محصولی تولید کنند که گردش مالی بنگاه‌ها را مطلوب‌تر کند.

 وی ابراز داشت: با این شرایط صرف دریافت تسهیلات نه‌تنها در بخش صنعت و معدن بلکه در سایر بخش‌ها از جمله حوزه کشاورزی هم جواب نمی‌دهد.

 به گفته رمضانپور، در عمل هر پارامتری که هزینه تمام شده بخش تولید را بالا ببرد روی فروش و قدرت رقابت بنگاه تاثیر خواهد گذاشت. 

گفتنی است در انتخابات اخیر انجمن کارفرمایان بابل محمد صادق رمضانپور با بدست آوردن اکثریت آراء منتخب این انجمن گردید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز