خبرگزاری کار ایران

یونسی، در جلسه بررسی ساز و کارهای کنترل و کاهش طلاق در شهرستان نور؛

بحث آسیب های اجتماعی در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۱۶۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران که در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با محوریت کنترل و کاهش طلاق در شهرستان نور، سخن می گفت، خاطر نشان ساخت: اورژانس اجتماعی، یک اولویت در این راستاست / در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد استفاده…

 به گزارش ایلنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با محوریت کنترل و کاهش طلاق در شهرستان نور با بیان اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی، یک اولویت در این راستاست، اظهار کرد: آسیب طلاق، آسیب های دیگری را بهمراه خواهد داشت که موجبات فروپاشی خانواده و پریشانی جامعه را فراهم می آورد.

یونسی با اشاره به این که بحث آسیب های اجتماعی در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفت، افزود: آسیب های اجتماعی دغدغه همه مسئولان نظام و در راس آن مقام معظم رهبری است و از چنان اولویتی برخوردار است که معظم له شخصا مسایل این بخش را رصد می نمایند و از مسئولان گزارش می خواهند.

معاون استاندار با تاکید بر این که باید در مدیریت جامعه بویژه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد استفاده بهینه شود، گفت: مسجدمحوری و محله محوری در راس سیاست های این بخش برای پیشگیری و کاهش طلاق قرار دارد و باید افراد معتمد و آگاه، دلایل افزایش و کاهش طلاق را در محلات خود بررسی نمایند تا راهکارهای مقابله با طلاق واقع بینانه تر تدوین شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کم‌ تعهدی نسبت به سرنوشت فرزندان در برخی خانواده‌ها مشاهده می‌شود، که باید با آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، آگاهسازی لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این که شهرستان های فریدونکنار و بابلسر به عنوان پایلوت اجرای طرح کاهش طلاق استان در سال جاری تعیین شدند و طرح های مرتبط در این شهرستان ها در حال اجراست، تصریح کرد: بر اساس آمار و با اقدامات جدی که صورت گرفت، شاهد کاهش ۸ تا ۱۷ درصدی آمار طلاق در این دو شهرستان هستیم.

یونسی تنها راه برون رفت از مشکلات در بخش های مختلف را همدلی، هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت ها دانست و با بیان این که بحث طلاق باید با هدف کاهش رشد طلاق در جامعه به سمت و سوی افزایش ازدواج حرکت کند و اظهار داشت: وقتی درد را حس کردیم باید به دنبال درمان برویم و اکنون این درد در جامعه احساس شده و باید همه به فکر درمان باشیم.

در این جلسه که مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار نور و برخی مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، حاضرین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز