خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری:

توزیع عادلانه امکانات حق همه شهروندان است

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۹۸۸

شهرداری ساری گفت: مناسب سازی تنها برای افراد معلول نیست چرا که افراد سالمند، کودکان، نابینایان وافراد کم توان و ناتوان نیزدراستفاده از اماکن و فضاهای عمومی سطح شهر سهیم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛مهدی عبوری در بازدید از مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی آرامش ، اظهار داشت: توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات حق همه شهروندان است.
وی افزود: ضرورت دارد تا فضای شهری برای معلولین مناسب سازی شود چرا که معلولین جزیی از جامعه هستند و باید از خدمات بهینه بهره مند شوند.
شهردار ساری ، گفت: مناسب سازی تنها برای افراد معلول نیست ، چرا که افراد سالمند، کودکان، نابینایان وافراد کم توان و ناتوان نیزدراستفاده از اماکن و فضاهای عمومی سطح شهر سهیم هستند.
 عبوری ادامه داد: شهرداری ساری با همکاری شورای اسلامی شهر ، مناسب سازی  و هم سطح سازی معابر و اماکن عمومی را بصورت گسترده به طول 40 کیلومتردرمعابر اصلی شهر آغاز کرد وبخشی را هم به پایان رسانید.
وی با بیان اینکه مناسب سازی پیاده رو های اصلی و فرعی بصورت همزمان در یک فاصله کوتاه شروع و پایان دادن کارعظیمی است ، افزود: هر چند کاربا این حجم بالا نواقصی هم در آن وجود دارد اما شهرداری تلاش می کند تا تسهیلات لازم را برای این قشر از جامعه فراهم کند.
عبوری با اشاره به اینکه مناسب سازی پارک ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه تاکنون پارک هایی  در سطح شهر متناسب با نیازهای این قشر از افراد جامعه با انواع معلولیت های جسمی ایجاد و مناسب سازی شده است مقرر شد تا این اقدام در سطح وسیع تری تسری پیدا کند.
شهردار ساری ادامه داد: امکانات لازم برای معلولین در پارک قائم ساری فراهم شد وتجهیزات ورزشی هم برای بهره مندی این افراد در این مکان جانمایی شد.
 وی به اهمیت مرکز توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی آرامش اشاره کرد و گفت: واگذاری این مکان از سوی شهرداری ساری یکی از اتفاقات بزرگ در ادامه فعالیت های شهرداری است که به واسطه آن معلولین ضایعه نخاعی در این مکان از خدمات پزشکی تخصصی وفوق تخصصی بصورت رایگان بهره مند می شوند. 
عبوری به نیازمندی این مرکز در حوزه آب درمانی اشاره کرد و افزود: هرچند تجهیز آب درمانی پس از احداث بنا در این مکان کمی دشوار است اما نشدنی نیست ،در اولین جلسه شورا این مشکل مطرح خواهم کرد چرا که با وجود استخر های زیاد در شهر استخری ویژه معلولین نداریم .
وی ، ره اندازی سرای تداوم  و گرمخانه را از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز