خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

دولتمردان به قول خودشان عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۸۸۴

اخیرا با رایزنی‌های یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، قول تامین 20 میلیارد بودجه را برای ادامه کار احداث نیروگاه زباله سوزاز دولت گرفتیم و منتظر پرداخت آن هستیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علیجان شمشیربند در جمع خبرنگاران به نگرانی مردم در دفن زباله در منطقه چهاردانگه ساری اشاره کرد واظهار داشت: مشکل پسماند وزباله مشکل دیروز و امروز نیست که با شعار دادن حل شود بلکه یک مشکل استانی است.
 
وی افزود: از اینکه مسئولان استانی نیز نگران وضعیت موجود در مرکز استان بوده و برای رفع این مشکل تلاش میکنند جای بسی خوشحالی است اما ضرورت دارد تا مدیران استانی عملیاتی تر به این مشکل نگاه کرده و اقدامات انجام شده را به مردم گزارش دهند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه من هم از منتقدین  انتقال زباله به منطقه چهاردانگه هستم، گفت: من قبل اینکه رئیس شورای شهر ساری باشم یک شهروند ساروی از یک منطقه محروم در بخش چهاردانگه هستم که در سطح کلان کشور آن منطقه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است اما گوش شنوایی برای رفع مشکلات این منطقه که ایشان به آن تاکید فراوان داشتند نبود و نیست.
 
شمشیربند با بیان اینکه اگرچه بارها به این موضوع پرداخته شد اما این مشکل آنطوری که باید هنوز رفع نشده است، افزود:چنانچه همه مدیران استانی وشهرستانی، این مشکل را بصورت جدی پیگیری می کردند به طورحتم مشکلات مردم منطقه چهاردانگه حل می شد.
 
وی بیان داشت: با استناد به قانون انتخاب محل دفن زباله به عهده مدیران اجرایی هر استان و شهرستان است و شهرداری هم مجری طرح در محل انتخاب شده هستند ،ضمن اینکه این امر مربوط به شهر ساری نیست بلکه قانونی است که بایستی در سطح کلان اجرا شود.
 
شمشیربند ، افزود: حمل زباله به منطقه پشت کوه چهاردانگه در زمان شهردار وقت آن زمان اتفاق افتاد قرار بود تا دفن زباله به مدت محدودی اتفاق افتد اما اکنون 13 سال است که زباله های شهر ساری روزانه به این منطقه سرازیر می شود علاوه بر آلودگی محیط زیست سلامت مردم را تهدید می کند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ساری ، گفت: از آغازشورای چهارم ساری مشکل مردم و آسیب های ناشی از دفن زباله بعنوان دغدغه های اصلی در صحن شورا مطرح شد هر چند در دوره های قبل نیز احداث تصفیه خانه زباله سوز مطرح می شد اما عملا اقدامی صورت نگرفت.
 
وی ادامه داد: حل مشکل زباله مردم ساری در دستور کار دوره چهارم شورای اسلامی قرار گرفت تا اینکه (دوسال قبل)  من به عنوان عضو شورای اسلامی  به اتفاق معاون عمرانی استانداروکارشناسان از کارخانه های زباله سوز این کشور و روند کیفیت فعالیت آنها از نزدیک بازدید کردیم چرا که عده ای تبلیغات منفی می کردند که کارخانه زباله سوز باعث آلودگی محیط می شود اما هیچگونه آلایندگی در این تکنولوژی مشاهده نشد.
 
شمشیربند افزود: بعد از بازدید جلسه ای گذاشتیم مبنی بر اینکه خروجی آن باید احداث کارخانه زباله سوز برای مردم مرکز استان باشد و اینطور نباشد فقط در حد حرف و بازدید باقی بماند بنابراین از هیات چینی دعوت کردیم که برای عقد قرارداد وارد ایران شوند.
 
وی ادامه داد: دو روز پس از بازدید ما هیات چینی وارد ایران ودر صحن شورای اسلامی شهر ساری که با حضور استانداروفرماندار وقت و نماینده ولی فقیه در مازندران تشکیل شد برای انجام این پروژه مصوب مجدد شد وانعقاد قرداد احداث نیروگاه زباله سوز با اعتبار 100 میلیون تومان اتفاق بزرگی بود که در شهر ساری به وقوع پیوست .
 
رئیس شورای شهر ساری افزود: مقرر شد تا شهرداری ساری مکان مورد نظر را انتخاب  کرده و هیات چین نیز براساس قرارداد معین شده تجهیرات را ارسال و سپس نصب کند که در ادامه شهرداری با همکاری مدیران استانی پس ازمطالعات و ارزیابی زیست محیطی و مکان یابی تصمیم به ساخت نیروگاه زباله سوز در شهرک صنعتی شماره یک ساری شد .
 
وی افزود: از مجموع اعتبارات اجرای این طرح 60 درصد دولتی و 40 درصد مربوط به شهرداری بود که به پیمانکار واگذارشد که از میزان اعتبار دولتی، 25 میلیون تومان آن هنوزمحقق نشد .
 
شمشیربند گفت که شورا وشهرداری کار احداث نیروگاه را شروع کرد و پس از یکسال طرف قرداد بخشی از تجهیزات نیروگاه را وارد کشور و در محل احداث تخلیه کرد اما اعتباری که قرار بود از سوی دولت در اختیار ما گیرد نگرفت و ضمن اینکه اشکالات زیست محیطی در ادامه کارایجاد شد که با تلاش های صورت گرفته موفق به حل آن شدیم.
 
وی افزود: اخیرا با رایزنی‌های یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، قول تامین 20 میلیارد بودجه را از دولت گرفتیم و منتظر پرداخت آن هستیم با این حال ما کارها را شروع کردیم و این قول را به مردم می‌دهیم که به صورت جدی، این موضوع را پیگیری کنیم. مطمئنا ما از ابتدا تا کنون دغدغه‌ی عملی داریم ولی قبول کنید که بعضی موارد از دست ما، خارج است.
 
شمشیربند با اشاره به اینکه ما هم بر اساس تعهد دولت کار را شروع کردیم ، گفت: اگر این میزان در همان وهله اول پرداخت می شد ساختمان احداث و تجهیزات ان نیز بارگذاری می شد و به دلیل اینکه این اعتبار هنوز محقق نشد همان میزان تجهیزاتی که از سوی دولت چین در اختیار ما قرار گرفت در شهرک صنعتی دپو کردیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: چنانچه این میزان اعتباری که دولت قول داده به شهرداری واگذار شود شهرداری هم می تواند نسبت تکمیل این پروژه  تا پایان سالجاری و یا ابتدای سال آینده اقدام کند .
 
وی اعلام کرد: سالیانه 12 میلیارد تومان شهرداری برای حمل زباله هزینه می دهد که در صورت احداث نیروگاه این میزان از هزینه در جهت عمران شهر ساری استفاده می شود.

 

شمشیربند با بیان اینکه کم کاری برخی از مدیران سبب کند شدن کار می شود، گفت که انتظار می رود تا مدیران استانی نسبت بح معضل زباله به عنوان مرکز استان پیگری مجدانه داشته و دولتمردان هم به قول خودشان عمل کنند.
 
 وی در خاتمه از مردم بخش چهاردانگه به دلیل حمل زباله به ان منطقه و کندی در روند احداث نیروگاه زباله سوز ساری عذر خواهی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز