خبرگزاری کار ایران

دعوت دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران از علی مطهری

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۲۸۹

دبیر حزب اعتماد ملی و دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مازندران در نامه‌ای از دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در استان مازندران دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی سوادکوهی دبیر حزب اعتماد ملی و دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مازندران در نامه‌ای از دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در استان مازندران دعوت کرد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

دکترین انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه های متعالی والد گرانقدرتان علامه شهید استاد مطهری است چنانکه حضرت امام (ره) از ایشان با تعابیری منحصر بفرد همچون ؛ «فرزند عزیز و حاصل عمر من» ، «پشتوانه و درخت پرثمر حوزه های علمی» ، «خدمتگزار سودمند» و «کسی که آثارش بدون استثناء خوب است» یاد کرده اند و مقام معظم رهبری نیز تصریح دارند : « انقلاب اسلامی در بطن و متن آثار شهید مطهری است و شهید مطهری خلاصه ای بود از اندیشه های اصلاحی عمیق امام (ره) ... » اینها قضاوت فرزانگانی است که هرگز به تعارف و ملاحظه کاری سخن نگفته و نمی گویند و تعاریف این بزرگمردان از استاد مطهری سندی معتبر و برهانی محکم بر رفعت جایگاه علمی ، انقلابی و دینی آن مرحوم می باشد.

وسعت اندیشه ها و قدرت و دامنه اثر گذاری تفکرات استاد مطهری البته در توصیف نمی گنجد اما یقین دارم که بهره مندی فرزندان آن شهید بزرگوار منجمله حضرتعالی از ملکات اخلاقی ، روحیات انقلابی و برکات علمی ایشان غیر قابل انکار بوده و قطعاً بیش از سایرین است زیرا علاوه بر اینکه بلحاظ نَسَبی میراث دار حقیقی فضائل و اندیشه های آن بزرگوار می باشید ، در دامان پر برکت و مکتب پرفیض ایشان پرورش یافته و سال ها با پدر گرامیتان محشور و نظراً و عملاً از مشی علمی و فکری ایشان متاثر بوده اید و بی وقفه در پرتو انوار پر تلألو دانش و بینش آن وجود ارجمند قرار داشته اید و بالطبع بیش از هر کسی از ابعاد وجودی آن حکیم فرزانه تأثیر پذیرفته و با آن آشنایی دارید. شاهد این مدعا ، اندیشه ها و مواضع جنابعالی و شجاعت و صراحت شما در بیان این مواضع می باشد که به تفکرات و سیره شهید مطهری بسیار نزدیک است.

معتقدم جنابعالی سهم بزرگی در ترویج عملی اندیشه و آرمان آن استاد شهید عزیز دارید و تقلا برای تخطئه ی این حقیقت آشکار ، هرگز آن را حتی کمرنگ نخواهد کرد.

امروز نیز در شرایطی که نسل جوان ما با شخصیت علمی کم نظیر شهید مطهری ، آشنایی کافی ندارد ، عده‌ای کم اطلاع از ابعاد وجودی ایشان به نظرات و مواضع جنابعالی حمله ور می شوند که با توجه به دیدگاه های ضد تحجر شهید مطهری ، اگر ایشان امروز در قید حیات می بود ، بی تردید اینان همین رفتارها را با آن بزرگمرد نیز روا می داشتند.

استفاده ابزاری از شخصیت استاد مطهری برای توجیه سخن ها و رفتارهایی که آشکارا در تعارض با اندیشه‌های بلند ایشان است ، روح و روان مردمی را که انقلاب اسلامی را با سیره عملی معمار بزرگ انقلاب و منش و روش یاران صدیق معظم له نظیر شهید آیت الله دکتر مطهری ، شهید آیت الله دکتر بهشتی ، مقام معظم رهبری ، آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی شناخته اند ، بشدت می آزارد.

مردم متدین سرزمین علویان ، مازندرانِ عزیز هم از این قبیل بی مهری ها به سرمایه های انقلاب و نظام اسلامی منزجرند . این مردم که حضور دلگرم کننده و موثری در صحنه های انقلاب داشته و دارند ، همواره نسبت به زحمت کشان و یاران انقلاب اسلامی حق شناسی می نمایند و لذا از ارادتمندان واقعی شهید مطهری و میراث او هستند و خود را وامدار برکات وجودی آن عزیز دانسته ، شخصیت علمی و دینی و انقلابی آن معلم بزرگ را الگوی خود در یاری انقلاب و رهبری قرار داده اند لذا با تاکید مجدد بر اینکه رجوع به آثار استاد بهترین محمل برای حضور موثر در دایره انقلاب می باشد و شما راوی امین این آثار ارزشمند هستید ، فرصت را مغتنم شمرده از حضرتعالی برای حضور در جمع مردم شریف استان دعوت می نمایم.

بی شک در این دیدار صحنه هایی بیادماندنی از مهمان نوازی، ادب و قدرشناسی اهالی طبرستانِ کهن را شاهد خواهید بود. مردمان سبز اندیش این سرزمین هماره بهار ، در طول تاریخ پیوسته در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی خصوصاً در دین باوری و دین یاوری خوش درخشیدند و نقش برجسته و ماندگار آنها در پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی هم بی نیاز از شرح و بسط می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز