خبرگزاری کار ایران

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر اعلام کرد:

مراکز اداری، دولتی و حقوقی بزرگترین بدهکاران موقوفات

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۹۹۳

60 مسجد در شهر و در مجموع بیش از 300 مسجد، حسینیه، تکایا ، زینبیه و فاطمیه در شهرستان بهشهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه ، تقارن هفته بسیج با دهه وقف را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: انسان بسیجی و یا واقف از عزیزترین سرمایه شان می گذرند که این از خودگذشتگی است.
 
محمدهادی بهرامی  نشست با اصحاب رسانه، مراسم عزاداری در 20 بقعه متبرکه ، دیدار با خانواده های واقفین، دیدار با مدیران حوزه های علمیه، نشست با مدیران مرکز بهداشت و پزشکان، همایش وقف و خانواده های اصحاب وقف و برگزاری همایش یاوران وقف در امامزاده یوسف رکاوند را بخشی از برنامه های دهه وقف در شهرستان بهشهر اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه 70 درصد نیت موقوفات به عزاداری اباعبدالله الحسین اختصاص دارد ، ادامه داد: موقوفه مهدی خان اشرفی هرساله به نیت تحصیل خانواده های کم بضاعت هزینه می شود و بهشهر در همایش مهر حدود 19 میلیون تومان برای 450 دانش اموز هزینه کرد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر گفت: با تجاری کردن موقوفه مهدی خان اشرفی و بهره برداری از آن ، سالانه حدود 100 میلیون تومان ارزش افزوده دارد که صرف تحصیل خانواده های کم بضاعت می شود.
 
محمدهادی بهرامی مجموع میزان کمک به مستمندان و نیازمندان، طلاب ، هزینه های روزانه برای مساجد ، عزاداری ، اطعام ، تعزیه داری را 125 میلیون تومان اعلام کرد که تمامی فعالیت های اوقاف با نام اوقاف و با توجه به نیت واقف هزینه می شود.
 
وی مراکز اداری، دولتی  و حقوقی را بزرگترین بدهکاران موقوفات اعلام کرد و ادامه داد: در سال 95، 27 رقبه اجاره اولیه و 140 سند تمدید اجاره شد.
 
این مقام مسئول اجرای طرح ارامش بهاری، سوگواره نبوی، طرح نشاط معنوی، جشن ولایت علوی، طرح ضیافت علوی، بصیرت عاشورایی ، طرح حافظان قرآن کریم در 10 امامزاده، اعزام 10 مبلغ به مناطق محروم را بخشی از برنامه های فرهنگی برشمرد.
 
بهرامی به پروژه های عمرانی موقوفات در سال 95 اشاره کرد و افزود: بزرگترین پروژه به نام میلاد نور  از تجمیع 5 موقوفه  در زیربنایی به مساحت 3 هزار و 110 متر زیربنا در 5 طبقه در حال ساخت است که با 270 باب مغازه ارزش افزوده ای حدود 4 میلیارد دارد.
 
وی اشتغال زایی پروژه میلاد نور را حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر  موقوفه ملاحسن گیلانی با ارزش افزوده ای حدود 1 میلیارد، موقوفه پیرحلب با ارزش افزوده  یک میلیاردی، پروژه ملافرج الله با 900 متر زیربنا با ارزش افزوده حدود 1 و نیم میلیارد، موقوفه اسدالله و موقوفه میرزا مهدی خان اشرفی از پروژه های عمرانی موقوفات برشمرد.
 
بهرامی تعداد موقوفات در شهرستان را 770 و تعداد رقبات را 3 هزار و 200 رقبه اعلام کرد و گفت: 60 مسجد در شهر و در مجموع بیش از 300 مسجد، حسینیه، تکایا ، زینبیه و فاطمیه در شهرستان بهشهر وجود دارد.
 
وی در ادامه از ثبت 12 وقف جدید در سال جاری در بهشهر خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز