خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

نگاه برابرمدیر به دانش آموزان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۰۵۰

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس لازم است تا محیط مدرسه را به گونه ای مدیریت کنیم که دانش اموزان احساس کنند که مدیرنگاه برابربه همه دانش آموزان مدرسه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید علی قاسمی در ایین اختتامیه دومین هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) ساری برگزار شد ، اظهار داشت: هرآنچه که نظم طبیعی جامعه را بهم بزند آسیب محسوب می شود.
وی افزود: بطور طبیعی ما از زندگی اجتماعی برخوردار هستیم هر چه این زندگی ساده تر باشد آسیب آن کمتر و هر چه زندگی پیچیده تر شود آسیب های اجتماعی نیزبیشتر می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران  با بیان اینکه نقش آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش اسیب های اجتماعی در مدارس ضروری است ،عنوان کرد:همه ما از اجزای یک پیکریم و چانچه تعامل و همکاری میان دانش اموزان ، مدیران و اولیاء به خوبی وجود داشته باشد منجربه کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه ،یک سیستم زنده است و همه ی اجزای یک سیستم با هم در ارتباط بوده و بر یکدیگر تاثیر می گذارند ، بنابراین می طلبد تا مدیران ، معلمان ومدیران فرادستی همه بصورت واحد درخدمت، خدمت گیرندگان( دانش اموزان) باشند تا در این فضای تعامل خانواده ها نیز احساس تعلق کنند.
قاسمی ادامه داد: چنانچه فضای صمیمیت و یکدلی میان آموزش و پرورش و دانش آموزان فراهم باشد و دانش آموز احساس کند که مدرسه پاسخگوی نیازهای اوست بطور حتم این امردر کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار خواهد بود.
وی ، تصریح کرد: اگر ما در جامعه "فرهنگ قانونمندی" راحاکم کنیم و همه بر اساس یک معادله قانونی به مسیر خود ادامه دهند عدالت نسبی در جامعه برقرار می شود و در نتیجه تبعیت از قانون آسیب های اجتماعی را نیزکاهش می دهد.
قاسمی با بیان اینکه ضرورت دارد تا ما بستر را برای ابراز وجود به دانش آموزان از طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاه های آنان در مدرسه فراهم کنیم ، افزود: اگر دانش آموز احساس کند که مدیر یا معلم در احترام به دانش اموزان تبعیض قائل نمی شود و خدمات خود را صادقانه و بطور یکسان به دانش آموزان ارائه می کند این امر سبب تقویت عزت نفس در دانش آموزمی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در راستای کاهش اسیب های اجتماعی در مدارس لازم است تا محیط مدرسه را به گونه ای مدیریت کنیم که دانش اموزان احساس کنند که مدیرنگاه برابربه همه دانش آموزان مدرسه دارد.
این مسئول با بیان اینکه در معارف دینی ما نیز به عدالت و نگاه برابر و یکسان تاکید فراوانی شده است ، با طرح این پرسش که چرا در جامعه ما رفتارهای قانونی حاکم نیست، گفت: چرا ما نمی پذیریم که جامعه را باید قانونی و هدفمند اداره کنیم وقتی مدیریت سلیقه ای می شود در ادامه آن آسیب های اجتماعی نیز به وجود می آید.
قاسمی افزود: ضرورت دارد تا مدیران ما در کاهش آسیب های اجتماعی ، فضای مدرسه را به گونه ای مدیریت کنند تا دانش اموزان احساس امنیت کرده و دچار ناهنجاری های اجتماعی نشوند.
وی ، گفت: به دلیل وجود مشکلات متعدد آموزشی و همچنین آسیب های اجتماعی ، پیوند اولیا و مربیان امری ضروری است و این دو نهاد می توانند با حرکت مکمل و روشن در تربیت و تعلیم بهتر دانش آموزان نقش ایفا کنند  وهرچه این پیوند مستحکم تر باشد، آسیب ها نیز کمتر خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: اگر مشارکت اولیاء و مربیان  جدی گرفته شود خانواده ها نیز می توانند همراه با مربیان مسائل فرزندانشان را مدیریت کنند و خانواده ها می پذیرند که مدرسه نیز خانه دوم دانش آموزان به شمار می آید.
وی افزود: اگر خانواده و مربیان اهداف جداگانه ای را دنبال کنند به طورحتم دچار مشکل می شوند اما چنانچه اولیاء و مربیان هردو هدف مشترکی را دنبال کنند نتیجه مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
قاسمی به قدرت "نه" گفتن در میان دانش آموزان اشاره کرد و گفت: لازم است همه ما قدرت نه گفتن را بیاموزیم و آن را در خودمان تقویت کنیم زیرا "نه گفتن" در بعضی از مواقع منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز