خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران:

طلاق توافقی بحران و آسیب اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۷۴۰

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ، گفت: بخش عمده ای از طلاق های که در جامعه اتفاق می افتد ناشی از طلاق های توافقی است که نوعی بحران و آسیب برای جامعه تلقی می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علیرضا یونسی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بااشاره به کاهش نرخ طلاق در استان مازندران ، اظهار داشت: سرمایه های اجتماعی (مردم) یکی از بی بدیل ترین سرمایه ها هستند که اکنون در معرض آسیب واقع شده است.
 
وی افزود: اعتیاد ، طلاق ، فساد ، محلات بحرانی و محلات حاشیه نشین از محورهای آسیب پذیر جامعه تلقی می شود که مقام معظم رهبری نیز بر این محورها تاکید کردند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ، با اشاره به اینکه آمار طلاق در کشور 8/2 درصد بوده و در مازندران نرخ طلاق 8/2 بوده است ، گفت: با اقدامات صورت گرفته در هفت ماهه سالجاری 2 درصد کاهش طلاق در استان مازندران داشتیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به تشکیل کارگروه های مختلف در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی میزان نرخ طلاق در مازندران کاهش یافته است.
 
یونسی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی "محله محوری "در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: امام جماعت مساجد در کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی می توانند اثر گذار باشند.
وی با بیان اینکه زندگی سالم در گرو خانواده سالم است ، افزود: سازمان های تبلیغاتی در قالب ستاد نماز جمعه بسته فرهنگی ، آموزشی و فکری را تهیه و بصورت هدفمند در راستای اهمیت نقش خانواده در زندگی سالم و پیامدهای طلاق ارائه کنند.
 
یونسی ، عنوان کرد: متاسفانه بخش عمده ای از طلاق های استان ناشی از طلاق های توافقی است که در سنین بالاتر در جهت استفاده از پوشش بیمه ای صورت می گیرد، گفت: حساسیت جامعه نسبت به  تحکیم بنیان خانواده در جامعه کاهش یافته است که می طلبد مسئولین نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشند.
 
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه تک فرزندی و کاهش موالید در جامعه به شدت رواج پیدا کرده است خواستار افزایش ازدواج ، موالید و کاهش طلاق شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز