خبرگزاری کار ایران

استقرار اداره شیلات در شهرستان محمودآباد

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۷۳۵

طی مراسمی و با حضور مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی اداره شیلات در محمودآباد استقرار و افتتاح شد.

 به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، پیش از ظهر امروز و طی آئینی با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه ، یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد و رستمی مدیرکل شیلات مازندران و مدیران ادارات شهرستان محمودآباد اداره شیلات در محمودآباد افتتاح شد.

حجت السلام والمسلمین سید داود موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این مراسم پرورش ماهی را فرصت مغتنمی برای تقویت اقتصاد و توسعه اشتغال و فراهم سازی بستر های خوب اقتصادی  دانست و گفت: استقرار این اداره با توجه به بهره مندی این شهرستان از دریا می تواند در بهره برداری هر چه مطلوب تر از این ظرفیت استثنایی در راستای رشد و شکوفایی منطقه کمک شایانی نماید.

وی ظرفیت های محمودآباد در حوزه پرورش ماهی و صید و صیادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان از فرصت های خاص در حوزه شیلات و منابع آبخیزداری بهره مند می باشد و باید از ظرفیت آب بندان ها و مزارع پرورش ماهی بیش از پیش در روستاها بهره برد.

در ادامه این جلسه یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد هم طی سخنانی با اشاره به بهره مندی شهرستان محمودآباد از 33 کیلومتر دریا گفت: خوشبختانه در پهنه ساحل این شهرستان 8 شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال 600 نفر مشغول به فعالیت می باشد که سهم بسزایی در توجه و تقویت صید و صیادی در این منطقه داشته است.

فرماندار محمودآباد عدم استقرار این اداره در محمودآباد را یکی از مطالبات مهم شهروندان عنوان نمود و گفت: با توجه به اینکه یکی از شغل ها و منابع درآمدی مردم این شهرستان صید و صیادی می باشد و در گذشته هر یک از شهروندان جهت انجام امور اداری خود باید به شهرستانهای همجوار مراجعه می نمودند ولی به لطف دولت تدبیر و امید و در سایه پیگیری های بعمل آمده سرانجام این اداره در شهرستان مستقر شد.

در بخش پایانی این مراسم حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران نیز طی سخنانی با اشاره به ظرفیت تولید 105 هزار تن تولیدات ماهیان آبی گرم و سرد در استان گفت: در سال گذشته شاهد صادرات انواع ماهی به ارزش 39 میلیون دلار در استان مازندران بودیم.

وی ضمن قدردانی از اهتمام فرماندار محمودآباد نسبت به پیگیری و استقرار این اداره در شهرستان محمودآباد گفت: دریا یکی از فرصت های مهم در توسعه و تقویت اقتصاد استان مازندران به شمار میرود که باید نسبت به حفظ و حراست و نگهداری از منابع آن مدیریت و نظارت بیشتری داشت که امید میرود استقرار این اداره در این شهرستان در تحقق این مهم کمک شایانی به سیاست های این اداره کل نماید.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین با اشاره به پرورش یک میلیون و 700 هزار قطعه بچه ماهی زینتی در استان مازندران گفت: در راستای تحقق شعار سال و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و پرورش ماهی در قفس با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در کشور گفت: یکی از پروژه های مهم و مورد اهتمام ویژه این اداره کل در بحث اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس است و در استان مازندران پیش بینی میگردد 40 هزار تن ماهی در سالجاری از طریق قفس پرورش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز