خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران:

مردم شهرهای ساحلی مازندران از اجرای امربه معروف رضایت دارند

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۷۳

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت:مکاتبات مردم و کسبه شهرهای ساحلی استان با ستاد امربه معروف، نشان از اعلام رضایت نسبی ساکنین بومی این شهرها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، خلیل صالحی، در نشست خبری تبیین و تشریح برنامه های هفته امربه معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد، به قانون امربه معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد و اظهار کرد: امربه معروف فراتر از صرف اقامه نماز، روزه داری، عفاف و حجاب و...است.
وی با بیان اینکه هفته امر به معروف از 12-18مهرماه جاری مصادف با اول تا هفتم ماه محرم حسینی در تقویم رسمی کشور جانمایی شده، افزود:انجام فعالیت های این هفته با عنوان «همه مسئولیم» در دهه اول ماه محرم مورد تاکید این ستاد است.
 دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران با تاکید اینکه بهره گیری از فضای معنوی ایام محرم در جهت تبیین و ترویج قانون مصوب و اشاعه فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در تمامی سطوح جامعه با اتکا به فرهنگ متعالی عاشورا مورد توجه این ستاد است، خواستار حضور پررنگ رسانه های مکتوب و مجازی استان در برنامه های هفته امربه معروف شد.
وی ضمن اشاره به روزشمار هفته احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر، گفت: دوشنبه 12مهر (همه مسئولیم) در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانش آموزان و سه شنبه 13مهر (همه مسئولیم) در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانشجویان نامگذاری شده است.
صالحی به نقش آموزش و پرورش و دانشگاها در راستای ارتقای معنویت دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و یادآورشد: چهارشنبه14مهر به شعار (همه مسئولیم) در سلامت محیط اداری، پنج شنبه15مهر(همه مسئولیم) در سلامت نهاد خانواده و زنان اختصاص یافت.
وی هدف از برگزاری برنامه های ویژه این هفته را رونق بیش از پیش این فریضه واجب در جامعه دانست و بیان داشت: جمعه16مهر(همه مسئولیم) در تقویت باورهای دینی«مساجد» می پردازد.
 صالحی به نقش مردم در نهادینه کردن امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: شنبه 17مهر(همه مسئولیم) در حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر و یکشنبه 18مهر(همه مسئولیم) در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد.
وی احیای امربه معروف و نهی از منکر را هدف مهم قیام امام حسین(ع) اعلام کرد و اظهار داشت: مبنای فعالیت ستاد در مقوله اجرای امربه معروف و نهی از منکر، دین، شرع، عرف، قانون و گفته های مراجع تقلید است
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران از چادر به عنوان حجاب برتر یاد کرد و گفت: بی حجابی به معنای پوشش خارج از عرف و شرع است.
وی با بیان اینکه بی حجابی مختص قشر خاصی نیست و در سنین و مشاغل مختلف مشاهده می شود، افزود: تلاش داریم با بررسی و پژوهش های علمی به راهکارهای درست و عملیاتی جهت ترویج حجاب و حذف معضل بدحجابی دست یابیم.
صالحی با بیان اینکه بزودی جلسات ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مجمع نمایندگان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: بسیاری از نمایندگان مردم مازندران درمجلس شورای اسلامی برای اجرای این فریضتین الهی دغدغه دارد
وی به فعالیت گروه طلایه داران معروف اشاره کرد و گفت: این گروه در شهرهای ساحلی که بیشترین آسیب را به خاطر وجود مسافران با فرهنگ های مختلف تجربه می کنند، مستمر فعالیت دارند و از طریق مکاتبات مردم و کسبه شهرهای ساحلی استان با ستاد امربه معروف، از اعلام رضایت نسبی ساکنین بومی شهرهای استان باخبر هستیم.
صالحی از مراسم تجلیل از خادمین امربه معروف و نهی از منکر در اولین روز از هفته امربه معروف با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد و افزود: سایت ستاد امربه معروف نیز در هفته امربه معروف رونمایی می شود.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران به 12شهید امربه معروف و نهی از منکر مازندران اشاره کرد و از برگزای مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدا در هفته امربه معرف خبر داد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز