خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مازندران خواستار شد:

تشکیل بازارچه‌های روستایی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۷۵۷

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خوستار تشکیل بازارچه‌های روستایی در استان شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،علیرضا یونسی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد خواستار استفاده از ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف استان برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال زنان روستایی شد.

وی با بیان اینکه طرح نوغانداری باید در سطح استان توسعه یابد، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های خالی زیادی برای آموزش وجود دارد می‌توان آموزش و ترویج زنان روستایی تا 3 برابر ارتقاء یابد و باید تلاش شود پیگیری لازم برای دریافت مجوز‌های لازم و تامین منابع مالی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بیمه بانوان شاغل نشست مشترکی از سوی جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج و دفتر امور روستایی استانداری برگزار شود و سعی شود با ایجاد هم‌افزایی موارد پیگیری شود.

یونسی خواستار تشکیل بازارچه‌های روستایی در برخی از مناطق استان شد و افزود: دفتر امور روستایی استانداری مازندران متولی این امر شود و مناطقی که این ظرفیت را دارند شناسایی و در اختیار تولید‌کنندگان روستایی قرار گیرد تا بتوانند محصولات تولیدی خود را بدون دغدغه عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه مجازی ویژه بانوان در دستورکار قرار گیرد، گفت: این ظرفیت می‌تواند مورد استفاده بانوان روستایی برای برنامه‌های مورد نیاز مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه 9 صندوق خرد زنان روستایی در استان تشکیل شد و قرار بود استاندار به هر صندوق مبلغ دو میلیون تومان کمک بلاعوض داشته باشد، پیگیری برای تخصیص این مبلغ صورت گیرد.

یونسی به ضرورت مدیریت پسماند در روستاها اشاره کرد و افزود: فروش زباله در برخی از کشورها منبع درآمد شهرداری‌ها است که می‌توان از این ظرفیت برای اشتغال و کارآفرینی استفاده شود و برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار آموزش‌های لازم برای مدیریت پسماند در روستاها انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز