خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجودآورد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۰۴۹

بعد از قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجود آمد و قرار شده بود تا 30 درصد از یارانه ها به واحدهای تولیدی اختصاص یابد اما این امر محقق نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،نصرالله دریابیگی جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران  با محوریت بررسی  خسارت ناشی از طوفان اخیر مازندران در حوزه کارگران و کارگران بازنشسته که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد ، اظهار داشت: اجرای قانون همسان سازی ، تحقق و تقسیم عادلانه ثروت و رفع مشکلات رفاهی از جمله نیازهایی است که باید در برنامه ششم توسعه به آن توجه شود.
 
وی افزود: از سال 54 تاکنون حدود 120 هزار میلیارد تومان بابت 3 درصد حق بیمه دولت به تامین اجتماعی بدهکار است  که لازم است این امر در قانون برنامه ششم لحاظ شده  و این میزان بدهی به سازمان تامین اجتماعی بازگردانده شود.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ، گفت:  اجرای قانون همسازان سازی حقوق بازنشستگان نیز یکی دیگر از دغدغه هایی است که تقاضا می شود این قانون در برنامه ششم توسعه گنجانده شود تا اینکه 50 تا 60 درصد حقوق که متعلق به این قشر از جامعه است به آنان برگردانده شود.
 
دریابیگی ، گفت: بعد از قانون هدفمند کردن یارانه ها سونامی اقتصادی در کشور به وجود آمد و قرار شده بود تا 30 درصد از یارانه ها به واحدهای تولیدی اختصاص یابد اما این امر محقق نشد.
 
وی ادامه داد: به دلیل محقق نشدن این امر بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل و کارگران بیکار شدند و این امر سبب بروز برخی ناهنجاری ها در میان این افراد شده است.
 
دریابیگی به طوفان اخیر مازندران و خسارات ناشی از آن در شهرستان قائمشهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانه های کارگران  و کارگران بازنشسته در این حادثه آسیب دیده است لذا تقاضا می شود تا بررسی  ومرتفع شدن مشکل آنان در دستور کاردستگاه های ذیریط قرار گیرد.
 
وی افزود: طبق امار ارائه شده در طوفان اخیر به  4 هزار و 324 خانه مسکونی در شهرستان قائمشهر خسارت وارد شد که از این میزان 40 تا 50 درصد این خانه ها مربوط به مشمولین کانون کار بوده است.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر عنوان کرد: تقاضا می شود تا وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی(نوربخش) نماینده هایی را از این وزارتخانه برای بررسی مشکلات افراد آسیب دیده در خسارت ناشی از طوفان را به استان مازندران  اعزام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز