خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

دانش عمومی مردم در باره بلاهای طبیعی باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۰۹۸

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دانش عمومی مردم در باره مخاطرات حوادث و بلایای طبیعی باید افزایش یابد تا شاهد کاهش خسارت ها در چنین مواقعی باشیم .

به گزارش ایلنا از ساری ،اسماعیل نجار پس از بازدید از مناطق طوفان زده مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : برای جلوگیری از حوادث های طبیعی باید نگاه کارشناسانه اعمال شود .

وی ادامه داد : همچنین باید آموزش عمومی به مردم داده شود تا آنان از مخابرات طبیعی و حوادث آگاهی داشته باشند و ضمن حفاظت از سلامتی و جان خود ، از وارد شدن خسارت جلوگیری کنند .

معاون وزیر کشور گفت : اگر مردم از مخاطرات طبیعی آگاهی داشته باشند ، سازه ها را با کیفیت تر خواهند ساخت و دیگر شاهد خسارت هایی مانند خسارت طوفان روز جمعه مازندران نخواهیم بود .

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک واقعیت است و باید آن را پذیرفت ، افزود : بر اثر ازدیاد گاز گلخانه ای و اثر گذاری آن بر لایه اوزن ، تغییرات اقلیمی رخ داده است که یکی از نشانه های آن گرم تر شدن زمین تا هفت دهم درجه سانتیگراد است .

او ادامه داد : تغییر بارش ، نوع بارش، تبخییر فراوان و بیابان زایی در کشور هم نتیجه تغییرات اقلیمی است که ما شاهدش هستیم و پدیده ریزگرد ، خالی شدن سفره های زیر زمینی هم نتیجه تغییرات جوی است .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : در این فصل واقعا انتظار بارندگی با این حد وجود ندارد و گاهی بارندگی و طوفان ها بیشتر می شود اما راههای گوناگونی وجود دارد که بتوانیم در مقابل حوادث بیمه شویم.

نجار با اشاره به اینکه در مسیر رودخانه ساخت خانه کار غیر منطقی است ، افزود : امروز بشریت دارای دانش است و می تواند از دانش و توانایی خود را از حوادث بیمه کند.

وی ادامه داد : باید به سمت دانش حرکت کنیم و معتقدیم اگر طراحی ها به درستی شکل نگیرد منجر به خسارات جبران ناپذیری می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز