خبرگزاری کار ایران

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هیچ کالایی بدون چاپ هویت ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۹۳۰

سال گذشته 143 هزار تن واردات صنایع چاپی به کشور داشتیم که صادرات ما در این بخش حدود 15 هزار تن بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمودرضا برازش ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری روز صنعت چاپ که در اداره کل ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد اظهار داشت:در سال گذشته ۱۵۰ میلیون جلد کتاب غیردرسی تولیدشده است که میزان کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی ۱۱۰ هزار تن بوده وبرای روزنامه و نشریات کمتر از ۱۰۰ هزار تن بوده است.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  با ابراز نگرانی از صادرات بخش چاپ کشور گفت: سال گذشته 143 هزار تن واردات صنایع چاپی به کشور داشتیم که صادرات ما در این بخش حدود 15 هزار تن بود.

برازش تصریح کرد: سال گذشته 150 میلیون جلد کتاب، 50 هزار تن کاغذ برای کتاب غیردرسی و 120 میلیون تن برای کتاب درسی  در کشور به چاپ رسید.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه ایران در خاورمیانه جایگاه حدود 5 یا 6 را در صنعت چاپ دارااست، افزود: عدد تاثیرگذاری کشور در چاپ خاورمیانه یک رقمی است.

وی با بابیان این‌که هیچ کالایی بدون چاپ هویت ندارد تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیادی که در همه شهرها برای مناسبت‌های مختلف به‌کاربرده می‌شود است انواع و اقسام کارت‌های اعتباری، قوطی دستمال‌کاغذی وهمه این تولیدات و محصولات نیازمند صنعت چاپ است.

برازش جایگاه صنعت چاپ دربسته‌بندی بسیاری از کالاها را ویژه برشمرد و اظهار داشت: مازندران در بسیاری از موارد مانند کشاورزی ورزش جایگاه اول را دارا است  و این در حالی است که به لحاظ تنوع ماشین الات چاپ و بسته‌بندی جزو استانهای رده پایین میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز