خبرگزاری کار ایران

برگزارکارگاه آموزشی توانمندسازی کاریابی های استانهای مازندران و گلستانی

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۸۲۱

مراکز کاریابی با استفاده از اطلاعات مربوط به بازار کار از طریق طبقه بندی و پردازش آن ها کمک شایانی به دو طرف عرضه و تقاضای نیروی کار ایفا می کنند و بدینوسیله موجب تسهیل کاریابی در بازار کار می شوند.

به گزارش ایلنا، عصر چهارشنبه کارگاه آموزشی یکروزه توانمندسازی کاریابی های استانهای مازندران و گلستان با حضور اکبرنیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری برگزار گردید.
 
محمد اکبرنیا مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: کارفرمایان به عنوان متقاضیان نیروی کار و نیروی کار به عنوان جویندگان کار دو عامل مهم و تعیین کننده در بازار کار محسوب می شوند و ساز و کار ارتباط مناسب و کارآمد این دو با یکدیگر مستلزم آگاهی آن ها از فرصت های موجود در بازار کار است.
 
وی افزود: اطلاعات بازار کار در این خصوص نقشی تعیین کننده در تصمیمات دو طرف جویندگان و متقاضیان کار دارد از این رو برخورداری از چنین اطلاعاتی برای آن ها بسیار مهم و ارزشمند است لیکن دست یابی به آن در چارچوب فعالیتهای فردی ممکن نبوده و با صرف هزینه بسیار زیادی، به صورت صرف وقت، انرژی و پول نیاز دارد.
 
اکبرنیا خاطرنشان کرد: مراکز کاریابی با استفاده از اطلاعات مربوط به بازار کار از طریق طبقه بندی و پردازش آن ها کمک شایانی به دو طرف عرضه و تقاضای نیروی کار ایفا می کنند و بدینوسیله موجب تسهیل کاریابی در بازار کار می شوند.
 
 مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابعاد کاری کاریابی ها افزود: نقش کاریابی ها را می توان به سه بعد تقسیم کرد، بعد اول آن ارتباط صنفی موثر است و باید گفت که هر چقدر این ارتباط قوی تر شود قطعا در رسیدن به اهداف بهتر عمل خواهید کرد، بنابراین می توان گفت کاریابی ها باید بسیار منسجم در استان و کشور عمل کنند.
 
وی ادامه داد: بعد دوم، مربوط به بازار کار و ایجاد تعامل در آن می باشد، بصورتیکه باید ارتباط مستمر بین کارجو و کارفرما برقرار کنیم و به تمام خواسته های طرفین توجه ویژه داشته باشیم.
 
اکبرنیا با تأکید بر رعایت بعد سوم کاری کاریابی ها تصریح کرد: ارتباط و تعامل ویژه با دولت از ابعاد مهم کاری این مراکز است.
 
این مسئول با تأکید بر سیاست های دولت در بحث واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: کاریابی ها باید ظرفیت بالای خود را نشان دهند تا بخشی از این وظایف به آنان واگذار گردد.
 
مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها در ادامه افزود: واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به مراکز کاریابی با هدف کوچک سازی دولت در دست اجراست و خوشبختانه آخرین بخشنامه آن برای آغاز کار فراهم شده و به زودی ابلاغ خواهد شد و این مهم در صورتی موفق خواهد شد که کاریابی ها با حداکثر توان و ظرفیت خود برای اجرای مطلوب این طرح در استان ها تلاش کنند.
 
وی در پایان با اشاره به بند و ماده 80 قانون برنامه پنجم با موضوع معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان اظهار داشت: در تلاش هستیم در برنامه ششم با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، بتوانیم این معافیت را با اولویت و سمت و سوی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز