خبرگزاری کار ایران

فلاح خبر داد:

استقرار اداره ارشاد بهشهر در ساختمان جدید/ چاپخانه‌ها ساماندهی می‌شوند

کد خبر : ۴۰۵۵۰۳

رییس اداره ارشاد بهشهر اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در بهشهر را اعلام کرد.

مسعود فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم(سیمای‌امید)ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: چاپ بیش از 55 عنوان کتاب، صدور 3 مورد پروانه تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری، اجرای بیش از 20 مورد برنامه‌های جنگ شادی، صدور 2 مورد پروانه تأسیس موسسه فرهنگی – هنری، صدور بیش از 10 مورد مجوز کنسرت و موسیقی و ساماندهی انجمن‌های فرهنگی–هنری شامل انجمن شعر وادب، نمایش، موسیقی و ادبیات داستانی بخشی از فعالیت‌های یک‌سال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر از اعزام گروه‌های نمایشی به جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و سراسری خبر داد و افزود: مهیار هزار جریبی در جشنواره تئاتر فجر رتبه نخست را کسب کرد و فیلم کوتاه آنتن برنده سکانس برتر بسیج استان مازندران شد.‌

وی ساماندهی چاپخانه‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: در پی نشست‌های متعدد و حضور در چاپخانه‌ها، ساماندهی چاپخانه‌ها اجرایی شد و هماهنگی و ساماندهی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به عنوان یکی از بازوان قوی در بخش اشتغال و خدمات فرهنگی در برنامه قرار گرفت.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع و نشر بیش از 5 هزار آگهی ثبتی و دادگستری خبر داد و گفت: ساختمان مستقل برای فرهنگ دوستان و هنرمندان یکی از آرزوهای دیرینه بود که در پی هماهنگی با فرمانداری بهشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در مجتمع بصیرت واقع در خیابان فرودگاه بهشهر مستقر شود.
 
فلاح خاطرنشان کرد: بعد از استقرار در ساختمان جدید، تجهیز سایت اداری، تعمیر و تجهیز سالن هنری، گالری، ساماندهی فضای اداری، انبار و آموزشی، استانداردسازی گالری، ساماندهی و نوسازی و تجهیز سیستم سرمایشی، صوتی، مخزن و موتور خانه، تفکیک فضای آموزشی از فضای اداری، تجهیزات اداری، نقاشی فضای مدیریتی، تجهیز کامل سالن کنفرانس از اقدامات انجام شده در سالن بصیرت بود.
 
وی از تعمیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال خبر داد و گفت: برای تعمیر و نوسازی مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بیش از 80 میلیون تومان هزینه شد.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر حضور و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به مناسبت‌های مختلف را نقطه عطفی دانست و افزود: این حضور و مشارکت با دستگاه‌های مختلف در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان چشمگیر بود.
 
فلاح به بازبینی اقلام مکشوفه اشاره کرد و از کشف بیش از 4 هزار مورد  فلش و سی‌دی غیر مجاز در شهرستان خبر داد.
 
وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از 5 هزار جلد کتاب در مدارس، حوزه‌های علمیه، نهادها، پایگاه‌های بسیج و در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی توزیع شد و بهشهر در بخش موسیقی بومی –محلی، نامه‌ای به امام‌رضا رتبه خوبی را به خود اختصاص داد و این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای برتر در پایتخت کتاب انتخاب شد.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر به افتتاح نخستین  کتابخانه شهدای مدافع حرم استان در بهشهر در سال اخیر اشاره کرد و افزود: ساماندهی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت از گروه‌های مختلف هنری جهت حضور در جشنواره های محلی، منطقه ای و ملی، حمایت  از شعرا، نویسندگان، محافل ادبی، تشکیل انجمن‌های هنری و معرفی هنرمندان در راستای برخورداری از امتیازات  صندوق هنرمندان از برنامه های حمایتی ما از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بود.
 
فلاح برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان را یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم دانست و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در راستای تسهیل و تسریع در کار ارباب رجوع، خدمات اداری و برنامه‌های فرهنگی مختلفی را به مردم ارائه داد.
 
وی برگزاری جنگ عمو شادی، جنگ تابستانه در سالن شهید هاشمی‌نژاد، نمایشگاه طراحی در سالن بصیرت را بخشی از برنامه‌های فرهنگی سال 95 اعلام کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز