خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خبرداد

برگزاری دومین کنگره بزرگ خانه های کارگرشمال کشور در قائمشهر

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۳۲

دولت باید توجهات به تولیدات داخلی به معنای واقعی را که رهبر تاکید فراوانی بر این موضوع داشتند را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از قائمشهر،دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران ، در ششمین جلسه  هیئت اجرایی تشکیلات کارگری استان با اشاره براینکه این انقلاب با عظمت به وجود آمد و استمرار یافت، تصریح کرد: این انقلاب در جهت توفیق در دین و دیانت و نیز سیاست و اقتصاد برای آسایش مردم به وجود آمد نه اینکه حق و حقوق مردم به ویژه قشر کارگری کوتاهی شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران گفت: کارگران از اقشاری بودند که برای این انقلاب و نظام هزینه کردند و کمترین توقعات را داشته و دارند ولی متاسفانه برخی افراد از کم توقهی این قشر سواستفاده می کنند.

 دریابیگی با اشاره به اینکه شعار انقلاب اسلامی ایران " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است، اضافه کرد: در هر یک از کلمات این شعار عظمتی نهفته است که تاثیرش باید بر روی کل افراد جامعه باشد.

 وی بابیان اینکه دستمزدهای کارگران طبق تورم صورت بگیرد، اظهار داشت: دستمزدی باید به تصویب برسد که هم کارفرما توان پرداخت آن را داشته باشد و هم کارگر بتواند امرار و معاش کند.

  دبیر اجرایی خانه های کارگر شمال کشور با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: دولت باید توجهات به تولیدات داخلی به معنای واقعی را که رهبر تاکید فراوانی بر این موضوع داشتند را داشته باشد.

 وی با تاکید بر اینکه کارگران در خدمت اعتلای نظام هستند، اظهار داشت: حقوق صنفی کارگران خط قرمز نمایندگان کارگری است که همه باید آن را اجرا کنند، چراکه بی قانونی موجب ایجاد هرج و مرج می شود.

 دبیر اجرایی خانه کارگرمازندران گفت: در آبان ماه سالجاری دومین کنگره بزرگ خانه کارگر مازندران با حضور بیش از 3 هزار از اعضای خانواده بزرگ خانه کارگردر قائمشهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد:مشکلات بیمه و تامین اجتماعی، دستمزدهای ناعادلانه، قراردادهای سفید امضا و در واقع نبود امنیت شغلی مشکلاتی است که این روزها کارگران کشور از جمله کارگران استان  با آن روبه رو هستند.

این فعال جامعه کارگری اضافه کرد:هم اکنون قراردادهای موقت و سفید امضا یکی از معضلات جامعه کارگری است، مسئله ای که امنیت شغلی این قشر را پایین آورده است

دریابیگی خاطرنشان کرد:بسیاری از کارگران برای امرار معاش مجبور به بستن قراردادهای سفید می شوند.یکی از مهمترین وعده های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته حذف قراردادهای سفید امضاء بود و این در حالی است که براساس آمار‌ها بیش از ۵۵ درصد قراردادهای کارگران سفید امضاست.

وی ادامه داد: اگر مجموعه تشکل های کارگری افزایش پیدا کند زمینه حرکات اجتماعی و کارگری بیشتر می شود و بهتر می توانند مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانند

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز