خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه آهن شمال در نشست خبری

درحمل بار با حمل جاده ایی رقابت می کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۰۴۹

روزانه می‌توانیم بار قریب به 500 دستگاه کامیون را در محور شمال جمع آوری و از طریق قطار باری حمل و نقل کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، مدیر کل راه آهن شمال در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد،ضمن تبریک هفته دولت به تشریح عملکرد راه آهن شمال در دولت یازدهم پرداخت و به سوالات خبرنگاران در حوزه راه آهن پاسخ داد.

یوسف گران پاشا با معرفی حوزه استحفاظی این اداره کل در سه استان مازندران، تهران و سمنان اذعان داشت:راه آهن هر ساله برنامه های خاصی دارد که در هردولت  بسته به میزان توجه هر دولت و اعتبارات تخصیصی به این برنامه ها فعالیت های ما انجام می­گیرد.

مدیر کل راه آهن شمال در ادامه با ابراز خرسندی از توجه دولت یازدهم به برنامه های راه آهن و اقتصاد حمل و نقل گفت :یکی از شاخصه های اصلی رشد در کشورها، بحث حمل و نقل است و خوشبختانه از سال 93 تا کنون  رشد حمل و نقل ریلی مثبت بوده است.

گران پاشا  با بیان اینکه میزان سوخت گازوییل مصرفی در کل کشوردر بخش حمل و نقل  حدود 20 میلیارد لیتر است گفت: با افزایش بهره گیری از حمل و نقل ریلی در کشور این میزان مصرف سالانه تا 3 میلیارد لیتر قابل کاهش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 ایستگاه فعال در راه آهن شمال داریم گفت: بهسازی و بازسازی ایستگاهها،سکوها و سرویس های بهداشتی در حال انجام است و در برخی از شهر ها نیز به پایان رسیده است.گران

پاشا در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران درباره اقدامات راه آهن در زمینه ایمنی گفت : احداث 35 تقاطع غیر همسطح در قالب زیر گذر و روگذردر مسیر برای برداشتن محدودیت های شهری و محرومیت زدایی در طرفین مسیر و افزایش ایمنی ،دیوار کشی حریم در بعضی از مسیرها ،ایجاد فضای سبز در حریم شهرها از جمله ساری و قائمشهر را از جمله اقدامات راه آهن شمال برشمرد.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه طول خطوط راه آهن شمال بالغ بر 331 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی است، تصریح کرد: 57 درصد اعتبارات عمرانی در راه آهن شمال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن شمال دارای قریب به 1500 دستگاه پل و آبرو به طول تقریبی شش هزار و 850 متر بوده که پل ورسک ملقب به پل پیروزی در جنگ جهانی دوم به طول86 متر مرتفع ترین پل شمال کشور است گفت: فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در حریم راه آهن شمال باید برای مردم تقویت شود.

پاشا با بیان اینکه خطوط ریلی هفت تن قائم‌شهر تا پل سفید شبه نوسازی شده است،از احداث سینی دوار جهت تغییر جهت دیزل‌ها در ایستگاه نکا خبر داد.

مدیر کل راه آهن شمال از آماده بودن مقدمات انعقاد قرارداد برای برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال با روس‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز در حال اجرای پروژه مقاوم‌سازی پل‌های موجود در راه آهن شمال نظیر پل ورسک برای اجرای طرح برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال هستیم.

گران پاشا با بیان اینکه 70 درصد اقدامات برقی کردن خطوط راه آهن توسط مهندسان داخلی صورت می‌گیرد، افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از دانش فنی روس‌ها بتوانیم نسبت به برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال اقدام کنیم.

عضوشورای حمل و نقل استان مازندران با اشاره به اینکه زمان اجرای طرح برقی کردن از آغاز سه سال زمان می‌برد، گفت: با برقی کردن خطوط راه آهن شمال، ناوگان ریلی قدیمی محور جمع آوری و قطارهای جدید با سیستم برقی جایگزین می‌شود.

وی بیان داشت: 502 میلیارد ریال طرح عمرانی طی سه سال اخیر در راه آهن شمال آغاز شده است.

گران پاشا با اشاره به اینکه 27 میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن شمال در دولت تدبیر و امید اختصاص یافت، گفت: برای توسعه و نوسازی ایستگاه‌های راه آهن شمال 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای استان اختصاص یافته است.

گران پاشا با بیان اینکه راه آهن شمال برای حمل بار از طریق خطوط ریلی با تخفیف ویژه بار ناوگان حمل و نقلی را تامین می‌کند، افزود: روزانه می‌توانیم بار قریب به 500 دستگاه کامیون را در محور شمال جمع آوری و از طریق قطار باری حمل و نقل کنیم.

مدیر کل راه آهن شمال با عذر خواهی از مسافران از بابت مشکلات نا خواسته ای همچون خرابی سیستم تهویه قطار ، تاخیرات احتمالی و...که ممکن است گاها رخ دهد بیان کرد :تمام سعی و تلاش همکاران من در راه آهن بطور شبانه روزی بر این است تا از بروز این مشکلات جلوگیری بعمل آید و یا در صورت بروز در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز