خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

ساری میتواند به شهر پایلوت هوشمندسازی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۱۶

معاون وزیر ارتباطات گفت:این آمادگی را داریم و پیش از این هم عنوان شده که ساری به شهر پایلوت هوشمندسازی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از ساری؛همزمان با چهارمین روز از هفته دولت،  صبحانه کاری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فرماندار ساری برگزار شد.

معاون وزیر ارتباطات در این نشست اظهار کرد: اگر پیام های اقتصاد آینده را نبینیم، معضل بیکاری که در کشور وجود دارد بیشتر می شود.

برابری با بیان اینکه امروز اقتصاد دنیا، اقتصاد دانش بنیان است، افزود: مقام معظم رهبری بر افزایش سرمایه نظام که همان جوانان و نیروی کار انسانی است تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال، اولویت نخست جامعه امروز است، گفت: چون مشکل بزرگ جامعه امروز، بیکاری است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه حوزه اقتصادی باید از مزیت های جدید برای توسعه اقتصادی استفاده کند، تصریح کرد: دنیا روند دیگری در پیش گرفته در حالی که اولویت اقتصادی مازندران از گذشته تا به امروز کشاورزی و یا گردشگری بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با درک پیام های آینده باید جامعه را بسازیم، ادامه داد: پولی اکنون هزینه گیم می شود از هزینه خرید برنج بیشتر است و باید تحقیق کنیم چه اتفاقاتی در سبد هزینه مردم در حال رخ دادن است.

براری با بیان اینکه اقتصاد ما به سمتی می رود که هر بخش، نیروی انسانی قوی تری داشته باشد سهم بیشتری در این اقتصاد دارد، خاطرنشان کرد: اقتصاد از حالت سخت افزار، به نرم افزار محتوا در تغییر است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از اقتصاد ما شبکه و 20 درصد محتوا است، اظهار داشت: بیشترین مصرف را هم مازندرانی‌ها و ساروی‌ها دارند.

براری با بیان اینکه در ابتدای دولت، مردم 21 میلیارد تومان در حوزه آی.سی.تی  هزینه کردند و  ابتدای سال گذشته این رقم به  39 میلیارد تومان رسید، افزود: پیش بینی می کنیم در برنامه ششم توسعه این رقم به بیش از یکصد میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در کشور 4.5 میلیون جمعیت داریم که چهار برابر جمعیت دانشجویی آمریکا است، گفت: ما از نیروی انسانی خوبی بهره می بریم و رتبه های بالای کنکور وارد رشته های برق و کامپیوتر می شوند.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری ها هنوز از منابع سنتی عبور نکرده اند، تصریح کرد: اقتصاد گردشگری ما اکنون یک میلیارد دلار است و پیش بینی کردیم در سند چشم انداز به 25 میلیارد تومان افزایش یابد، گردشگر برای تماشای زیبایی های شهر می آید و شهرداران نباید فضای گردشگری را تخریب کرده و به فکر کسب درآمد با شیوه سنتی باشند.

براری با اشاره به اینکه سونامی رشد اقتصاد و کسب و کار، سال 2005 در آمریکا از کنار دانشگاه استنفورد شروع شد، ادامه داد: این سونامی در سال 2008 به انگلستان در اروپا رسید و سهم اقتصادی خود را به شکل چشمگیری افزایش دادند. این سونامی در سال 2014 به تهران رسیده اما هنوز به دیگر استان ها تسری نیافته است، ورود نکردن به این سونامی باعث شکست مردم هر منطقه می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال 2001 از 10 برند برتر دنیا یک شرکت آی.سی.تی بود و در سال 2006 به 4 و در سال گذشته به 8 مورد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان استان باید مردم را هوشیار کنند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر حضور و مشارکت همه جانبه در حوزه تولید محتوا تاکید دارند و شخص رئیس جمهور هم آی.سی.تی را پیش‌ران توسعه می داند.

براری با اشاره به اینکه شرکت های آی.سی.تی بیشترین تراکنش مالی را دارند، افزود: آی.تی باعث افزایش و تنوع خدمات و کاهش هزینه برای مردم شده است.

وی با بیان اینکه 70 هزار مگاوات برق تولیدی و 50 هزار مگاوات برق مصرفی داریم، گفت: در دنیا 4 تا 12 درصد با موبابل، مصرف نیرو را کاهش داده اند.

معاون وزیر ارتباطات آی.تی می تواند همان گونه که حوزه بانکداری را متحول کرده، حوزه برق را هم متحول کند، تصریح کرد: بعضی استان‌ها، استان‌های معبر هستند و باید تلاش کنیم به مقصد گردشگری تبدیل شوند و این با آی.تی ممکن است.

وی گفت: این آمادگی را داریم و پیش از این هم عنوان شده که ساری به شهر پایلوت هوشمندسازی تبدیل شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز