خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

مصمم به اجرای طرح تکاپو در استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۹۱۷

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم جدی بر اجرای طرح "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" در استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری مدیر کل صبح امروز در گفتگویی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی تفاهم نامه منعقده با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تلاش دارد با توجه به بسترهای قانونی، حقوقی و سازمانی، نسبت به اجرای طرحی با فراگیری مداخله در سطح محلی و استانی و مواجهه در اصلاح و تکمیل سیاست های سطح ملی در حوزه اشتغال با عنوان طرح  "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" اقدام نماید.
 
وی افزود: طرح تکاپو در صدد است تا با استفاده از ظرفیتهای بومی و بکارگیری تجارب سازمانهای بین‌المللی در سایر کشورها، برنامه منسجمی را برای تحرک در بخش تقاضای نیروی کار به اجرا درآورد.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان خاطرنشان کرد: تمرکز طرح بر سیاستهای موجود در حوزه اشتغال و توسعه کسب و کارها است  و انتظار میرود با فعالسازی قابلیتهای منطقه‌ایی در کسب و کارهای منتخب و پیاده سازی برنامه‌های توسعه‌ای متناسب با شرایط و اقتضائات هر رسته کسب و کار منتخب، حجم قابل توجهی از تقاضا برای اشتغال در استان فعال شود.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در عین حال کوشش می‌شود تا سیستم آموزش مهارتی و تخصصی طرف عرضه نیروی کار نیز مبتنی بر واقعیت های طرف تقاضا و روندهای بین المللی، باز تنظیم شود.
 
 اصغری افزود:  برای حصول اشتغال مطلوب پایدار علاوه بر سیاستهای اقتصادی کلان که به رشد اقتصادی توجه دارند باید سیاستهای توسعه بخشی (به طور دقیقتر سیاستهای توسعه کسب و کار) نیز در دستور کار قرار گیرند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بدیهی است، رسته‌هایی از کسب و کار در اولویت قرار خواهند گرفت که در وهله اول، آن رسته فعالیت از مزیت توسعه و رشد اشتغال برخوردار باشد و در وهله دوم توان پیشرانی سایر رسته‌های کسب و کاری را نیز داشته باشد.
 
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان  بیان داشت: هدایت صحیح سیاستهای کسب و کار محور، می‌تواند موجب افزایش اشتغال در برخی از رشته فعالیتهای اقتصادی شود .
 
وی در ادامه افزود: علاوه بر انتخاب رسته‌های کسب و کاری در سطح ملی، مداخله در آنها باید در سطح منطقه‌ای اتفاق بیفتد. مواجهه با امر اشتغال در سطح منطقه‌ای، علاوه بر تمرکز بر کسب و کارهای منطقه، نیازمند بهسازی دینامیک اشتغال استان نیز است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه دینامیک اشتغال منجر به پویایی روابط سه حوزه تقاضا، عرضه و نهادهای اشتغال در کنار فضای کسب و کار استانی می‌شود تصریح کرد: هر استانی دینامیک اشتغال مختص به خود را دارد و بنابراین، راهکارهای توسعه اشتغال پایدار مناطق نیز باید اختصاصی تعریف شوند.
 
اصغری خاطرنشان کرد: طرح تکاپو بیش از آن که پروژه اجرایی باشد، مجموعه سیاستها و اقدامات مداخله‌ای فراگیر برای توسعه اشتغال را مدیریت می‌کند و این طرح کوشش می‌نماید تا آخرین تجارب به دست آمده در کشورهای مختلف و سازمانهای بین‌المللی را مورد استفاده قرار داده و مبتنی بر ویژگیهای بومی مناطق مختلف کشور، برنامه توسعه اشتغال پایدار را پیگیری نماید.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان داشت: با تأکید جناب آقای دکتر فلاح استاندار و  جناب آقای دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر این طرح برای اولین بار در کارگروه اشتغال مرداد ماه سال جاری مطرح گردید و مقرر شد رسته‌ گردشگری و رسته IT  و ICT بعنوان رسته‌های منتخب استان مازندران انتخاب و بررسی و مطالعات اولیه درخصوص رسته‌ های فوق صورت پذیرد.
 
وی ادامه داد: البته جلسات لازم با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات  برگزار گردید و نتیجه به دبیرخانه ملی طرح تکاپو مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اعلام شد و جلسه هماهنگی اجرای این طرح نیز در دفتر معاون وزیر با حضور مدیران فوق برگزار گردید.
 
اصغری ادامه داد: با توجه به استقبال استان از این طرح موفق به اضافه نمودن رسته کشاورزی در مازندران شدیم و در اولین گام  بعنوان استان مستعد کشور رسته زنبورداری را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم فصل نوینی را در این رشته شغلی در استان شروع نماییم.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان اظهار داشت: مطالعه بر روی رسته های شغلی مختلف ادامه خواهد داشت و در صدد هستیم با همکاری دستگاه های عضو کارگروه تخصصی اشتغال گامی مهم جهت توسعه استان برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز