خبرگزاری کار ایران

فرماندار نکا خبر داد

افتتاح و بهره برداری از 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در نکا

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۰۷۹

فرماندار نکا از افتتاح و بهره برداری از 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در نکا خبر داد و گفت: امیدواریم همه ما مسئولان باید با تاسی به آرمان های شهدای والامقام نظام در ارائه خدمات مطلوب به مردم و فراهم کردن زمینه رضایت مندی آنها بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، جعفر احمدی یکشنبه شب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در فرمانداری نکا با بزرگداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر از این دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت بعنوان نمونه های بارز خادمین بین مردم و مسئولین وفادار به ملت و دولت نام برد که خالصانه با علم و آگاهی خود را وقف مردم کردند و سرانجام جان شیرین خود در هنگام خدمت به مردم عزیز تقدیم اهداف انقلاب و اسلام کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور تبلیغات دشمنان اسلامی مبنی بر ناکارائی و ناتوانی نظام اسلامی آشکار گردد

نماینده عالی دولت در این شهرستان هفته دولت را بهانه خوبی برای اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در طی سه سال دانست و یادآور شد: در هفته دولت 32 پروژه با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال در حوزه های مختلف در شهرستان نکا به بهره برداری می رسد.

احمدی همچنین با اشاره به فعالیت های مختلف انجام شده در طول سه سال گذشته در نکا به موارد مختلفی در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه راهسازی در طی سه سال برای 51 پروژه به مبلغ 3 میلیارد و 900 میلیون تومان بدون محاسبه اعتبار ملی در نظر گرفته شده است

وی گفت: در این حوزه مهمترین پروژه های در دست اجرا شامل پل رو گذر ورودی ، چهاربانده نمودن جاده نکا به نیروگاه ، روشنایی کمربندی ، آسفالت راه های روستایی بطول 70 کیلومتر در قالب پکیچ (1) و (2) و پروژه مهم دارای اهمیت دیگر بنام بهسازی و آسفالت نکا به دامغان است.

او ادامه داد: به برکت و حول و قوه الهی در هیمن هفته تعداد 6 پروژه با رقم اعتباری 3 میلیارد و 800 میلیون است که مهمترین آنها قطعه دوم چهاربانده نمودن نکا به نیروگاه به مسافت 5 کیلومتر قابل افتتاح است.

احمدی گفت: در حوزه تامین منابع آب کشاورزی مبلغ 967 میلیون تومان برای اجرای 10 پروژه فقط اعتباری استانی تعریف شده است مهمترین پروژه این بخش که در این دولت فعال شده و در حال اتمام است پروژه عظیم و معروف سد گلورد است اکنون این پروژه در دو فاز قابلیت اجرایی دارد. فاز اول احداث مخزن سد تا سال 93 مبلغ 140 میلیارد تومان اعتبار شده و در سال 94- 21 میلیارد تومان اکنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار نکا بیان داشت: در فاز دوم عملیات اجرایی شبکه های آبیاری و زهکشی سد است تا سال 93 - 38 میلیون یورو و 66 میلیارد تومان هزینه شده و در سال قبل مبلغ 2 میلیون یورو و 1 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه گردید و پیشرفت فیزیکی این بخش اکنون 80 درصد است چنانچه روند اجرایی سد همین گونه پیشرفت داشته باشد انشالله در نیمه دوم امسال سد آبگیری خواهد شد.

احمدی خاطر نشان کرد: در حوزه آبرسانی روستایی در طی عمبکرد سه ساله دولت مبلغ 2 میلیارد و 640 میلون تومان برای 28 پروژه تعریف شده است مهمترین پروژه در دست اجرا این بخش 6 مجتمع آبرسانی است که اگر به انجام برسد حداقل 47 روستا از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهد شد.و در هفته دولت فاز اول مجتمع آبرسانی پی رجه در روستای یعقوب محله افتتاح خواهد شد.

او گفت: در حوزه آبرسانی شهری دولت در همین 3 سال جمعاً 451 میلیون تومان برای 6 پروژه تعریف نموده است ما قصد داریم یکی از پروژه های مهم با عنوان شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری را فعال نمائیم

وی افزود: در حوزه عمران شهری که باید از اعضای محترم شورای شهر و شهردار کوشا تلاش کرد هر چند جمعاً مبلغ 3 میلیارد و 813 میلیون تومان برای 12 پروژه تعریف شده لیکن بخشی از منابع مالی متمرکز تامین شده وبخشی دیگر از محل درآمد اختصاصی شهرداری که با درایت و تلاش همکاران خوبمان در شهرداری که این روزها شما مشاهده می کنید پروژه احداث کانال آب جمع آوری آب های سطح الارضی در حال اجرا است

نماینده عالی دولت از مهمترین پروژه های این حوزه  را پل سی متری ، جاده کمربندی شرقی، مسکن مهر، احداث سد لاستیکی، دیوار سیل بند رودخانه داخل شهر دانست و یادآور شد: در این بخش پروژه آسفالت ورودی مسکن مهر بطول 1600 متر با رقم اعتباری 300 میلیون تومان انجام شد که جز برنامه های هفته دولت می باشد و جاده مزار شهدای آبلو نیز در دست اجرا است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی که از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید، تبلیغات اسلامی ،بسیج سازندگی، اوقاف و کتابخانه عمومی انجام می شود مبلغ 1 میلیارد تومان برای 35 پروژه تعریف شده است مهمترین پروژه های این بخش برگزاری مراسم اعیاد مذهبی و ملی، احداث مساجد و تعمیر و مرمت تکایا و امامزادگان است و همچنین احیای سینما در دستور کار است.

احمدی ادامه داد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی دولت 637 میلیون تومان برای 14 پروژه تعریف نموده است که مهمترین پروژه این بخش شامل طرح پارک جنگلی قرمرض، آزادسازی ساحل است برای طرح قرمرض تا کنون 570 میلیون تومان تامین اعتبار شده است جهت تکمیل نیاز به 500 میلیون تومان دیگر دارد.

وی با اشاره به فعالیتهای مختلف در حوزه آموزش که از طریق اداره آموزش و پرورش فنی و حرفه ای و کانون پرورش فکری انجام می شود گفت:  تا کنون مبلغ 2 میلیارد و 345 میلیون تومان برای 60 پروژه تعریف شده است مشکلات این بخش بسیار زیاد است اکنون 58 مدرسه به صورت چند پایه و همچنین 38 مدرسه ابتدایی و 19 مدرسه راهنمایی به دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی مجدد دارد مهمترین پروژه های این بخش پروژه مدرسه 12 کلاسه بهپاک و 12 کلاسه مسکن مهر است که انشاالله در سالجاری اعتباری خوبی برای این دو پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار نکا گفت:‌ پروژه 6 کلاسه تازه آبادبا هزینه 500 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد

احمدی با اشاره به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت:‌ مبلغ 3 میلیارد و 103 میلیون تومان برای 119 پروژه کوچک و بزرگ تعریف شده هزینه شد که مهمترین پروژه های این بخش، توسعه باغ در اراضی شیب دار است که دولت در دو سال اخیر مبلغ 2 میلیارد تومان بلاعوض در سطح 200 هکتار برای این امر تامین داده است که با مشارکت کشاورزان عزیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان داروئی و فرآوری آن در این خصوص 6 هکتار عرصه تهیه شده و بعنوان سایت الگوئی و اسکان صنایع منابع فرآوری تهیه شده است.

او گفت: در این بخش ما پروژه عمرانی شن ریزی جاده بین مزارع ، آبیاری تحت فشار، کانال آبیاری و ... با رقم 727 میلیون تومان و یک پروژه اقتصادی مرغ گوشتی با اعتبار 800 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود.

وی افزود: در حوزه عمران روستایی که بیشتر از طریق بنیاد مسکن انجام می شود دولت در طی 3 سال مبلغ 3 میلیارد و 504 میلیون تومان برای 48 پروژه تعریف نموده است در این بخش ما اجرای طرح های هادی بافت سنتی در روستاهای زروم و فریمک با اعبتار 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

فرماتندار نکا اظهار کرد: در حوزه انرژی هم در طی 3 سال 15 پروژه با رقم اعتباری 485 میلیون تومان تعریف شده است در هفته دولت 7 پروژه با اعتبار 879 میلیون تومان جهت نصب ترانس اصلاح شبکه افتتاح خواهیم کرد.

احمدی گفت: علاوه بر پروژه های عمرانی یاد شده توانستیم 40 روستا را در طرح مصوب هادی قرار دهیم و مجوز تاسیس 17 دهیاری از استانداری اخذ نماییم.

وی پروژه مهم خط تغذیه فاز 2 که از بزرگترین پروژه های گازرسانی است را از جمله پروژه های مهم دانست که به برکت این طرح 152 روستاهای بخش هزارجریب نکا و بهشهر و گلوگاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

فرماندار نکا گفت: در حوزه بهداشت و درمان 9 خانه بهداشت به بهره برداری رسید و 2 مرکز بهداشت و درمانی در چلمردی وکمیشان در دست اتمام است . تلاش می شود در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در حوزه ورز ش و جوانان مبلغ 697 میلیون تومان برای 15 پروژه تعریف شده است رختکن زمین ورزشی شهر با اعبتار 100 میلیون تومان افتتاح شد و زمین ورزشی سه کیله به بهره برداری رسید.

احمدی در پایان با اشاره به برگزاری مطلوب دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال قبل گفت: در این راستا تمهیدات خوبی تهیه و تدارک دیده شده بود که انتخابات مناسب و پرشور در شهرستان برگزار  و همچنین با برنامه هایی فراگیر تلاش شد یک نوع وفاق ملی در بین گروههای سیاسی قومی بوجود آید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز