خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان محمودآباد

تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۰۲

تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در یک ماه آینده به کلیه متقاضیان برابر مصوبه کارگروه استانی به شرط فراهم سازی فرصت شغلی جهت جذب جوانان بیکار و جویای کار پرداخت شده و نظارت های لازم جهت عدم انحراف تسهیلات از حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در واحدها از سوی دستگاههای ذیربط صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان محمودآباد گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای بهره وری بیشتر و افزایش تولید و عدم وجود مشکل فروش محصولات تولیدی از محوری ترین رویکردهای است که در این کارگروه دنبال می کنیم.

وی گفت: مسئولیت پیگیری و رفع مشکلات کلیه واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستانها بر عهده فرمانداران بوده و مدیران دستگاههای اجرایی استان و مدیران بانکهای عامل نیز موظف به همکاری در رفع مشکلات پیشروی این واحدها می باشند.

وی افزود: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در یک ماه آینده به کلیه متقاضیان برابر مصوبه کارگروه استانی به شرط فراهم سازی فرصت شغلی جهت جذب جوانان بیکار و جویای کار پرداخت شده و نظارت های لازم جهت عدم انحراف تسهیلات از حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در واحدها از سوی دستگاههای ذیربط صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران با تاکید بر دستور رئیس جمهور در جلسه مشترک هیات دولت واستانداران مبنی بر پیگیری ایجاد اشتغال در استانها گفت: حتی اگر یک مورد فرصت شغلی در منطقه با پیگیری مدیران اتفاق می افتد اعضای این کارگروه موظف به فراهم سازی و تسهیل در ایجاد بنگاههای اقتصادی و ایجاد فرصت شغلی و پیگیریهای لازم می باشند.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به قوانین دست و پا گیر اداری گفت: در سالهای گذشته دستگاههای اجرایی مثل بانکها عامل و تامین اجتماعی و امور مالیاتی نمی توانستند وارد فضای توسعه اشتغال شوند ولی اکنون رفته رفته فضا باز شده و باید با همکاری و مشارکت این ادارات در رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان مازندران در حوزه صنعت گفت: وضع ما باید به نسبت سایر استانها بهتر باشد و با توجه به قوانین و دستورالعمل های موجود یکسری سخت گیریهایی در گذشته وجود داشته که با این پیگیریها این دسته از مشکلات در حال رفع شدن می باشد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: براساس آخرین بررسی های بعمل آمده با حضور مدیران بانکهای عامل استان و متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی  مشکلات 221 واحد تولیدی از مجموع 353 واحد در 15 شهر مازندران مرتفع گردید و جلسات این کارگروه بصورت تخصصی در سایر شهرهای استان برگزار خواهد شد.

فلاح جلودار افزود : باید تا پایان تابستان سالجاری 2200 فرصت شغلی برای متقاضیان کار در استان فراهم گردد و این جلسات بصورت کارگاهی بوده و باید فرهنگ جامعه به سمتی برود که بانکها تکلیفشان را دنبال کنند و تولید کننده هم انگیزه لازم را داشته باشد و در حال حاضر در استان  نگاه بانکها بهتر شده و تعامل خوبی بین بانکها و بخش خصوصی وجود داشته و گامهای خوبی در مازندران گرفته شده است.

فلاح استاندار مازندران با اشاره به رشد اقتصادی 4% در بخش کشاورزی تصریح کرد : باید رشداقتصادی در مازندران با توجه به قابلیت های موجود تعریف شده و این رشد به 8 % رسیده ولی در بخش صنعتی از سایر استانها در رتبه پایین تری برخورداریم و در مجموع رشد 4/4% قابل حصول است که تا پایان سال باید به رشد 5% برسیم و این نیازمند تلاش و پیگیری شبانه روزی می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : اگر همین پیگیریها باشد مطمئناً از رشد  5 درصدی هم بالاتر خواهیم رفت که این نیازمند تلاش واحدهای تولیدی و افزایش تولید و فروش فعالان این حوزه بوده و باعث افزایش اشتغال شده و موجب رفع مشکلات اقتصادی جامعه میگردد و باید جامعه را از بانک محوری به سمت بازار سرمایه سوق دهیم تا بخش خصوصی توان بیشتری در سرمایه گذاری داشته باشد.

قابل ذکر است در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان محمودآباد حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، علی اسماعیلی نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی ، سید داوود موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد ، یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد ، تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و مدیران عامل بانکهای شعب استان مازندران حضور داشتند

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز