خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:

تشدید مقابله ناجا با قاچاق کالا در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۹۰۴

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور، گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا در اولویت برنامه های ناجا قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا ،سردار اسکندر مومنی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: امنیت جامعه مرهون همکاری و مشارکت رسانه ها و نیروی انتطامی است و رسانه با درج امنیت به نوعی احساس آرامش را دردل مردم ایجاد می کنند.

وی افزود: مازندران به دلیل دارا بودن موهبات الهی از جمله دریا در فصل تابستان فرصتی را برای مردم ایجاد می کند تا با سفر به مناطق دینی از این موهبات الهی بهره مند شودند که  در این میان سواحل زیبای دریای خزر گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور ، گفت: در راستای بهرمندی مسافران و گردشگران از دریا تاکنون 105 طرح در سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان آغاز شده است که امنیت و آرامش خانواده ها در نوک اهداف این طرح قرار دارد.
 
وی  ادامه داد: طبق آمار ارائه شده 59 نفر در دریا غرق شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است  و با تاکید بر اینکه صدرصد این تعداد غرقی در خارج از طرح شنا بوده است.
 
مومنی با بیان اینکه  ساماندهی طرح دریا با محوریت رعایت شئونات اخلاقی، امنیتی و بهداشت و درمان در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان در حال اجراست ، افزود: این طرح با همکاری  و هماهنگی نیروی انتظامی و دیگر دستگاهها  با ایجاد بستر مناسب برای بهرمندی از مسافران و گردشگران ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار نفر توسط این نهاد در طرح دریا نجات پیدا کردند ، گفت: نیروی انتظامی با تمام توان پای کار بوده و هر کجا نیازبه اجرای موازین قانون باشد ، قانونی عمل می کند کما اینکه اجرای قانون نیز در چارچوب قوانین و مقرارت تبیین شده است.
 
مومنی ادامه داد: مواردی که با قانون منافات داشته باشد و یا شکایتی اعلام شود نیروی انتظامی به آن رسیدگی می کند و برابر با قانون با آن نیز برخورد می کند.
وی به مسئله قمار در جامعه به عنوان یک ناهنجاری اشاره کرد و افزود: تاکنون آماری مبنی بر افزایش قمار در سطح جامعه نداشتیم اما در عین حال نمی توان این این مسئله را کتمان کرد ممکن است در برخی جا ها کمتر و در جاهایی دیگر بیشتر باشد چنانچه موارد اینچنینی به ناجا گزارش شود بی شک برخورد قانونی خواهد شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا در اولویت برنامه های ناجا قرار دارد ، عنوان کرد: قرارگاهی در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در ناجا شکل گرفت که با تشکیل این قرارگاه  و تمهیدات اتخاذ شده با قاچاقچیان کالا برابر قانون برخورد جدی خواهدشد.
 
وی افزود: این قرارگاه با همکاری نیروی انتظامی ، دولت و قوه قضائیه با تمامی موضوعات مربوط به جرائم اقتصادی برخورد خواهد شد  زیرا قاچاق کالا مهمترین عواملی است که به اقتصاد داخلی و ملی ضربه می زند.
 
مومنی ادامه داد: در چهار ماهه سالجاری حدود 6.5 میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور کشف شد که نسبت به سال گذشته 21 درصد کشفیات ما افزایش داشته است و 140 باند نیز در این رابطه دستیگر و متلاشی شدند.
 
وی ، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت جرائم عمومی، کاهش تصادفات، مبارزه با مواد مخدر ، آموزش امنیت اخلاقی و اجتماعی را از جمله اولویت های مهم نیروی انتظامی در سالجاری عنوان کرد.
 
مومنی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت راهنمایی و رانندگی پرداخت و افزود: در سالهای 84 و 85 تعداد کشته شده ها 28 هزار نفر با 7 میلیون خودرو  در کشوربوده است که این میزان کشته شده در حال حاضر با 18 میلیون خودرو به 16 هزار نفر کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: هر چند این میزان کشته شدگان در تصادفات تاسف بار است اما می توان با همکاری راهنمایی و رانندگی و رعایت قوانین این میزان کشته شده را به حداقل رساند.
 
مومنی افزود:  شهروندان می توانند شکایات و نظرات خود را به سامانه پیامکی 197 نیروی انتظامی  اعلام کنند و این سامانه آماده دریافت هرگونه شکایات و نظرات از سوی مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز